Q&A Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har nettopp fått meg XP Professional, og som vanlig når det er en ny Windows-versjon (ny og ny fru Blom) er det en hel del default-greier som er irriterende. Jeg synes det er utrolig frustrerende å hele tiden måtte høyreklikke, og gå ned på "detaljer" for å få en skikkelig oversikt over filene i mappene. Går det an å sette dette som default noe sted? Har så langt ikke funnet noe. I samme sleng skulle jeg fått explorer-vinduet til å ha "Mapper"-knappen inntrykt. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Verktøy - Mappealternativer - Vis Der kan du gjøre så alle mapper blir åpnet på samme måte som den du er i. Er enig i at det er litt frustrerende når man er vant til en måte å gjøre det på - litt sånn Mac-overforenklet i default-visning Endret 27. mai 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Verktøy - Mappealternativer - Vis Der kan du gjøre så alle mapper blir åpnet på samme måte som den du er i. Det funker ikke. Det eneste som skjer da er at den blå greia på venstresiden blir togglet av og på. Det jeg vil ha er effekten av å trykke på "Mapper"-knappen. Altså slik Filbehandlingen opprinnelig var i 3.1. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Det eneste som skjer da er at den blå greia på venstresiden blir togglet av og på. Sikker på det - det er jo bøttevis av innstillingsmuligheter for visninger i Tools -> Folder Options i Explorer (sitter på engelsk windows nå som jeg er hjemme) Hos meg er ihvertfall standardvisningen i Explorer at 'Mapper'-knappen er trykket ned og man har katalogstrukturen til venstre og innholdet i den mappen du er i akkurat nå til høyre. Slik ting var organisert 'før' med andre ord (lenge siden jeg har brukt 3.1, men dette er ihvertfall slik det var i 98/2000/NT). PS: Se også under 'Vis'-hovedvalget i Explorer for å gjøre innstillinger for om det skal være ikoner eller standard filinfo. f.eks. Der kan du også velge akkurat den filinformasjonen du vil ha. Endret 27. mai 2004 av Shimano Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 1. Åpne Windows Explorer 2. Sett den mappevisningen som du ønsker å bruke på mappene dine. 3. Gå til Verktøy -> Mappe Alternativer -> Vis 4. Velg "Bruk på alle mapper. Trykk på JA i meldingen som kommer opp. Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 1. Åpne Windows Explorer 2. Sett den mappevisningen som du ønsker å bruke på mappene dine. 3. Gå til Verktøy -> Mappe Alternativer -> Vis 4. Velg "Bruk på alle mapper. Trykk på JA i meldingen som kommer opp. Der kom i allefall detaljene! Takker! Men Mapper-knappen er fortsatt "ute". Ser ikke ut til at systemet klarer å huske den. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 for explorer view: I 'Folder options' under 'File Types' tabben så velger du 'Folder' fra 'Registered file types:' Klikk 'Advanced' I 'Actions' velger du 'explore' og setter den som default. da er det ment at det skal fungere Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 for explorer view: I 'Folder options' under 'File Types' tabben så velger du 'Folder' fra 'Registered file types:' Klikk 'Advanced' I 'Actions' velger du 'explore' og setter den som default. da er det ment at det skal fungere Der var den i boks også! Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå