Ni kon Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 NOD32 Antivirus System Det har kommet oss for øret at et av de mest interessante antivirusprogrammene på markedet er NOD32, laget av Eset. Det blir påstått at NOD32 er det raskeste og minst ressurskrevende antivirusprogrammet. Dette måtte vi finne ut av. Les artikkelen her Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Flott test! Sitter her med NAV som så mange andre, erger meg mye over ustabiliteten og minnetsluket.. Når jeg nå ser et fullgodt, nei bedre alternativ kan jeg ikke si annet enn "hurray" Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Bra test! Må alikevell nevne at NAV scanner mye raskere på min pc en det det gjorde på deres.... Scanner full systemscan på ca 15-16 min som er 180 000 filer.... Men jeg fikk alikevell lyst på det programmet. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Jeg har brukt NOD32 i en måned eller noe sånt, og jeg er i stor grad enig i det som blir sagt i testen. EDIT: har et spørsmål, i AMON setup står det "Files, scan on" også kan man velge et par alternativer. bla. Scan on: Open, Execute osv.. men det jeg lurer på er forskjellen mellom Open og Execute? Det er jo omtrent samme greia! Endret 27. mai 2004 av Earth657 Lenke til kommentar
rlz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hehe, har du begynt med test av programvare også nå Øyvind? Virker i alle fall som et fint produkt, og en verdig konkurrent til NAV. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvordan er det med oppdateringer o.l ? Er fan av "install and forget" programmer. Har Norton Antivirus 2003 nå, men bytter gladelig til dette hvis det krever mindre resurser. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 ja, det oppdater seg automatisk, og som nevnt i testen er oppdateringene små. for å si det sånn, spiller jeg spill, ser på film eller liknende på pcen så merker jeg ikke at NOD32 oppdateres.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 ja, det oppdater seg automatisk, og som nevnt i testen er oppdateringene små. for å si det sånn, spiller jeg spill, ser på film eller liknende på pcen så merker jeg ikke at NOD32 oppdateres.. Helt enig. Fantastisk sak dette her for oss som vil bruke resursene på maskina til andre ting enn antivirus. Har kjørt det selv en stund og dette imponerer. Når det gjelder andre spørsmål har jeg bedt CBK om å regge seg for å svare eventuelle spørsmål jeg ikke kan svare på rlz: Må teste litt andre ting en skjermer Kommer mer fra min kant på de andre søstersidene også Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Du nevner Heuristisk skanning og signaturfiler. Kanskje kunne det være en ide å også nevne Normans patenterte sandbox teknologi som faktisk kjører kode i et simulert komplett operativsystem-miljø med simulerte applikasjoner og porter. Jeg har sett det bli brukt "fra innsiden" (debug ved oppstart av en infisert fil), riktignok demonstrert av Normans folk, men det virker jo helt genialt. edit: nå har jeg ikke hørt så veldig mye om dette i media (bortsett fra noen klipp fra div. utvalgte tester som norman kom med), men jeg ble utvilsomt fascinert. Jeg vet m.a.o ikke om det faktisk er noe som fungerer, men de skrøt noe sinnsykt i alle fall. Endret 27. mai 2004 av erikindre Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Når du sier at "overgangen til NOD32/Outpost var umiddelbart merkbar", hvilken brannmur og hvilket antivirusprogram ble brukt tidligere? Er jo greit å vite hva jeg kan forvente fra f.eks NAV2003 og ZoneAlarmFree som jeg bruker her. (Jeg merker forskjell på disse fra NAV2004 og ZoneAlarmPro). Endret 27. mai 2004 av mad_arab Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hehe, NAV brukte hos meg CA. 30 Mib. NOD bruker nå 700 Kib. Weeee!!! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Når du sier at "overgangen til NOD32/Outpost var umiddelbart merkbar", hvilken brannmur og hvilket antivirusprogram ble brukt tidligere? Er jo greit å vite hva jeg kan forvente fra f.eks NAV2003 og ZoneAlarmFree som jeg bruker her. (Jeg merker forskjell på disse fra NAV2004 og ZoneAlarmPro). brukte McAfee Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Veldig bra test!! Har brukt NOD32 i et halvt år nå, privat og på jobb, og er veldig fornøyd. Jeg vil si det er det best AV på markedet, anbefales på det sterkeste. Prisen er også bra, særlig hvis man går sammen og kjøper en 10-pakning, da koster det 320,- pr PC for 2 år. Av brannvegg vil jeg anbefale Kerio Personal Firewall 2.15 som passer godt sammen med NOD32, siden den bruker lite ressurser. Smekker liten sak. lqpl Endret 27. mai 2004 av lqpl Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Fikk sannelig lyst å prøve dette selv jeg. Bruker NIS&NAV nå, kom så hendig i en pakke. Så da tenkte jeg på For å få samme funksjonalitet, leveres det en bundle med NOD32 og Outpost Firewall Pro fra Agnitum. Men finner ikke denne bundlen jeg Noen som har en direkte link? Liker alt-i-ett pakker, som f.eks. brannmur og antivirus Lenke til kommentar
Dagger Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har brukt NOD32 i rundt 8mnd, det eier Norton og alt annet jeg har prøvd. Mvh, Dagger Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) lpql: Har Kerio samme funksjon som ZoneAlarmFree, at man kan be den "holde kjeft" etter at man har konfigurert programtilgang og innstillinger? edit: tyrkleif Endret 27. mai 2004 av mad_arab Lenke til kommentar
sim Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvorfor kommer denne artikkelen opp i Linux-kategorien på programmer.no ? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Kult, bra skrevet NOD32 skal testes ja *Download* Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 NAV - slettet NOD32 - installert Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvorfor kommer denne artikkelen opp i Linux-kategorien på programmer.no ? man får nod32 til linux også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå