t_olsen_82 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 har to pcer hjemme en ny laptopp som er helt i hundre og en eldre ca fem år gammel pc med windows xp litt treg sikkert mye søppel på.. til den nye fikk jeg en recovery cd med, den har windows xp. kunne jeg brukt den og formatert den gamle pcen og lagt det inn på nytt. prøvde å bruke den som en slik reprasjons cd. det funket helt til jeg mått skrive inn administartor passord, noe jeg ikke vet noe om... noen som vet og kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Skjønner hva du mener.. Det eneste du kan gjøre er nok å få tak i passordet på en "ulovelig" måte. "hacke" seg til passordet. Søk etter noe som f eks "sys admin" eller "system admin" så finner du sikkert noe Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Lag en Windows 98 oppstartsdiskett (Win98 trenger én diskett, mens WinXP trenger fire, så vidt jeg vet). Bruk den og formattér den maskina du vil reinstallere XP på. Installér XP, og vips. (Tråden er forøvrig feilpostet, og dermed rapportert.) Endret 27. mai 2004 av Myubi Lenke til kommentar
t_olsen_82 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 så jeg kan ikke få det passordet på noen annen måte.? kan det være at det er så ulovlig da? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Det er nok ulovlig, ja. Den CD'en som fulgte med den nye maskinen er en såkalt OEM versjon som kun er tillatt brukt på den PC'en den ble levert med. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Lag en Windows 98 oppstartsdiskett (Win98 trenger én diskett, mens WinXP trenger fire, så vidt jeg vet). Bruk den og formattér den maskina du vil reinstallere XP på. Installér XP, og vips. (Tråden er forøvrig feilpostet, og dermed rapportert.) Hvis han har et NTFS filsystem så tror jeg ikke dette går, ettersom Windows 98 kun bruker FAT. Du kan også formatere via Windows XP's oppstartsdisketter, som er hele 6 stykker, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå