Gå til innhold

Selgere...

Anbefalte innlegg

Jeg driter langt i hvor ofte Telenor eller hvem f. som har listene oppdaterer de. Er jeg registrert i brreg så er jeg registrert, og skal ikke motta en eneste samtale. Dette er ulovlig.

Det endrer fremdeles ikke harde fakta - selgere oppdaterer ikke, og har ikke muligheten til å oppdatere, listene sine selv. De fleste selgere har heller ikke muligheter til å slette folk fra listene.

Lovverket rundt reservasjonsregisteret er dessuten svært ullent. Har du gjort alt "by the book" skal det i teorien virke, og det gjør det som oftest også. Likevel vil du aldri få juridisk medhold i en sak slik du fremstiller den, med mindre det hele er gjort bevisst fra firmaet sin side, og det er det svært få firmaer som holder på med i dag. Det lønner seg ikke, det vet man.

Hvis dere har en liten klistrelapp som sier reklame: nei takk elns på postkassa, og du får reklame kan du anmelde dem for forsøpling.

Alle kan anmelde alle andre for ethvert forhold, for så vidt. Vil du få medhold i en slik sak? Neppe.

BTW: misliker telefonselgere, de lurer bestemorra mi også.

Telefonselgere lurer ikke folk, man selger, og man selger ikke hvis man ikke vet at kunden har forstått vilkårene. Dessuten har alltid kunden angrerett på produktet, og dersom man ikke ønsker henvendelser, er det ikke værre enn å registrere seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første burde registrene oppdateres daglig, og misliker telefonselgere.

Ang. uadressert reklame fikk jeg beskjed om dette fra aftenposten, når jeg gikk med avisen, fordi de hadde blitt anmeldt før. Dette ble tatt opp sentralt på et kurs vi deltok på.

Bestemorra mi er godtroende, og de utnytter dette hos henne.

Frekke...

Angreretten er jeg ekstremt glad for at vi har ja.

Lenke til kommentar

De fleste selgere lurer vel ikke kundene. De som har jobba noen mnd'er i bransjen (som meg), vet at man alltid må si nøye og klart ifra til kunden hvordan alt foregår hvis han/hun eventuelt velger å annonsere eller liknende.

Hvis det viser seg at selgeren er uærlig, så er det selvfølgelig dumt, men isåfall kan jo som tidligere nevnt kunden klage.

Jeg vet ikke på hvilken måte bestemora di er godtroende, men uansett tror jeg hun er i stand til å takke ja eller nei når hun blir oppringt av selgere angående noe. De fleste er ikke så dumme at de sluker ALT selgeren sier heller. Folk her i landet er ikke så dumme som mange tror... :)

Tlf salg er en hard jobb, men får man mange salg får man god provisjon og dermed MYE penger. Man må ha talent og MASSE flaks selvsagt for å takle en sånn jobb. Det er ikke akkurat så veldig oppløftende å høre på folk klage,skrike,kjefte og banne til selgeren, for at den kommer med et tilbud. Men skal man ha en sånn jobb må man tåle det faktisk (tro meg, jeg får lyst til å banke dritten ut av dem).

Det er i tillegg dumt å bli oppringt flere ganger av samma selskap når man har blitt oppringt tidligere og tydelig sagt ifra at man ikke er interessert. Akkurat dette har selgeren/selskapet ansvar for. Men ingen er perfekte, verken databasen eller menneskene

-=D.G=- har talt... :yes:

Lenke til kommentar

Jeg jobbet i 1 mnd. i et stooort norsk telefirma som utgående selger for fasttelefoni. (1 uke opplæring, 3 helvetesuker) Vi fikk beskjed om at vi ikke drev salg, men kundeopplysning til folk vi ringte opp. Forsvarte seg med at alle som har fasttelefoni i Norge er registrert i dette stooore telefirmaet, og derfor hadde man rett til å ringe de opp for å opplyse om priser o.l. :no: Man kan sikre seg på alle bauger og kanter, men det hjelper ikke uansett... I tillegg var det ikke mulig å ta noen av ringelisten, bare utsette neste oppringning til 1 år.

Syndefyll bransje... :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...