Gå til innhold

Selgere...

Anbefalte innlegg

Jge fikk en telefon angående en server som jeg selger.

"hei! mitt navn er Glenn Hansen, er det du som skal selge den servern?" ja, svarte jeg.. , Men da sa han, det er mange som klager angående den prise du satt på den, hvis du betaler meg 390kr. måneden så skal jeg få lagt den ut på nette innen 24t!

Kubrix er Norges største på kjøp og salg..Vi vi lgarantert selge pc`en din med en eneste gang!

Nei takk du, svarte jeg..

Men da han kom en frekk kommentar: Hvis du ikke vil selge pc`en din, så...Det er jo ganske dumt å ikke ta imot dette tilbudet!

hehe..

Mitt sun på selgere har nå fått et nytt syn...

Mvh Stian_A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har begynt å få en del telefonselgere på jobb.. de ringer fra "firmakatalogen.no", "firmasøk.no", "søkesiden.no" og masse andre drittsider som jeg aldri har hørt om.

Hadde en som var helt desperat. Han hadde ringt en gang tidligere, og snakket med en av de jeg jobbet med. Han hadde fått beskjed om å ringe senere, siden jeg var den data/internett-kyndige (og jeg var ute).

Han ringte en uke senere, og preiket i vei om hvor bra "firmasøk.no" var, ojojoj, så bra det var. Han kom med masse statistikk og greier, hvor mange som søkte på piercing og tatovering og TENK hvor mange kunder du taper fordi de ikke finner deg på "firmasøk.no"! Jeg prøver å si at, kremt, vi er ikke interessert, men slipper aldri til.

Også spør han, helt ut av det blå, hvilket faxnummer han skal sende kontrakten til. Ehhh.. hrm, har jeg sagt ja til dette? Joda, han hadde snakket med han andre tidligere, og han hadde sagt at alt var greit (noe som er pisspreik).

Så får jeg endelig slippe til og sier "takk, men nei takk. Vi er ikke interessert".. og han blir helt desperat.

"Øhh.. ehm, men, jammen.. dette er jo et VELDIG bra tilbud, og det er nesten gitt bort, og du sparer dette inn igjen på tre-fire kunder!!"

"Nei takk"

"Jammen.. ehh.. men det er jo et veldig bra tilbud!"

Og så la jeg fra meg røret i et halvt minutt før jeg la på.. og sannelig holdt han ikke på fremdeles. "JAMMEN!"

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

LOL. Nice one psilo.

Jeg var en sånn telefonselger før, i USA. Ikke helt det samme som vanlig telefonsalg, jeg skulle nemlig prøve å få folk til å gi meg detaljer om prioritetslånet deres, osv. for å så si at vi skulle gi dem et gratis tilbud på et nytt lån med lavere rente, osv.

Jeg ringte kanskje 300 folk hver dag (4 timer per dag) og fikk gjennomsnittlig 3 folk til å gjøre det....

Mest utilfredstillende jobben jeg noen sinne har vært borti.

Men det var litt kult når jeg f.eks fikk 8 på samme dag da, da var jeg en helt, haha.

Skal sies at jeg tjente ganske bra på den jobben, høyeste lønn jeg noen gang har hatt på en "ordentlig" jobb...

Tjente ca. 7000 i måneden ved å jobbe 16 timer i uken... og dette er i USA... :D

Men jeg var ikke desperat som du har beskrevet, skjønner ikke hvorfor de skal drive på sånn... Jeg hadde jo tusenvis av nr. å ringe til, ikke faen om jeg skulle kaste bort tid på en som ikke ville ha noe!

Bare legg på. :D

Lenke til kommentar

Jeg vil aldri si at jeg har hatt et godt syn på selgere.

De skal allitd forstyrre under middagshvilen og gjøre oss irriterte.

Som regel når en selger ringer meg så bare svarer jeg; "Ja" "mhm" "harre"

Dette sier jeg mens selgeren forklarer det han/hun vil selge.

Lenke til kommentar

Hater telefon selgere! Som Proxymuz sa så forstyrrer de altid under middagen eller middagsvilen! de jeg pleier å gjøre er å legge ned røret, og går bort til dataen eller noe sånt! da blir han lei og legger på! hater sånne folk!

Lenke til kommentar

Er faktisk telefonselger selv for Intermedia. Skal si at det er en slitsom jobb å ringe så mange, og få så mange negative folk i andre siden av røret. Men sånn er det folkens, alle må ha en jobb hvis man skal tjene litt. Har faktisk tjent 2000 spenn på 2 uker av å jobbe der.(ikke dårlig til å være 15 år ;) ).

Samtidig skjønner jeg hvor irriterende det er å bli oppringt av innpåslitne tlf selgere. Men men, som sagt må alle en vei for å tjene en slant her i livet....

Lenke til kommentar

Jeg var selv telefonselger 1,5 dager før jeg pakket sammen å gikk. Jobben var ikke helt forferdelig så lenge man slapp å høre trusler om vold osv. Å høre et svar som "takk, men nei takk" var himmelen for oss. Det sier noe om hvor mye piss man hører når man selger over telefon.

Når det gjelder telefonselgere så er det ikke rart at mange av disse virker desperate, useriøse osv. Det er veldig skjelden at en rekker å bli god til det siden det ofte kun er snakk om en delstidsjobb i tillegg til studier, dessuten er det ikke så veldig mange som kan si at de har holdt på med det i flere år. Det er med andre ord stor trafikk av mennesker i disse firmaene.

Når det gjelder min oppfatning av telefonselgere så har jeg ingen. Dette er ofte mennesker som vil tjene litt ekstra til en Dolly Pizza istedenfor en Grandiosa. Når det gjelder konseptet er jeg sterkt i mot. Jeg er klar over at organisasjoner som driver hjelpearbeid i visse tilfeller av avhengig av telefonsalg, men mener uansett dette er å gå over streken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324

Mitt forslag:

Selger: "Er NN hjemme?"

Du: "Hvem snakker jeg med?

Selger: "XX Telefonsalg på vegne av Klassekampen, *durer i vei*

Du: "et øyeblikker, så skal du få husets frue/herre"(sett eventuelt på ventemusikk hvis telefonanlegget ditt støtter dette)

La det gå tre minutter, og fortell: "hei igjen, hvis du bare venter et lite øyeblikk til, så får du han/henne"

La det gå fem minutter til, og har ikke selgeren lagt på, gjentar du forrige punkt.

Selv hadde jeg en telefonselger som satt og hørte på ventemusikk i nesten et kvarter før han la på :)

Lenke til kommentar
Hei JoachimR.

Smooth.

Selv har jeg sjeldent vært plaget av telefonselgere, telefonundersøkelser har jeg derimot hatt en del av. Vinneren ringte meg på mobilen for et par måneder siden:

Selger: "Hei, mitt navn er NN, og jeg ringer for NetCom angående en spørreundersøkelse om ditt abonnement. Er du interessert?"

Meg: "Er den omfattende?"

Selger: "Den tar bare 30 min. Er det forresten greit for deg at du betaler for denne samtalen?"

Meg: *Du-du-du...*

Lenke til kommentar

Har selv jobbet som telefonselger jeg en stund, det var en ganske hard jobb maa jeg si.

Tok imot endel dritt fra folk som ikke klarer aa vaere hoeflige, i noen tilfeller var det vel ok, men er da strengt tatt unoedvendig aa ta helt av slik som endel gjorde.

Ble truet med bank og skulle skytes og vet ikke hva, endte jo opp med at jeg klaget over hvor raeva smak vedkommende hadde mht vaapen da men :yes:

saa ba jeg vedkommede dra til H*()ETE foer jeg la paa.

Lenke til kommentar

Selger: "Hei, det er fra <insert telefirma her>"

Jeg svarer "Hei på deg"

Fyren vil vite hva slags telefonabo jeg bruker, slik at han kan selge meg noe akkurat litt billigere: "Si meg, hva slags telefonabo har du?"

Jeg vil faenmeg ikke ha noe annet enn mitt eget kontaktkort, så jeg skal kødde med ham i stedet: "Jeg tror neppe du klarer å overgå det jeg har."

Han prøver seg alikevel, som forventet. "Si meg hva du har, så kan vi sikkert bli billigere"

Jeg finner på et telefirma, som uttales på beste russiske språkøre (uttalen blir noe slik som 'peetrolvjistkja') "Petrolvjeksa International"

Han har selvsagt ikke Petrolvjeksa i det lille tilbudsskjemaet han har på bordet foran seg, så derfor svarer han nølende: "Åh, javel... Hva tilbyr de?"

Jeg kjører på. "For 400 Slojsky i måneden får jeg ringe så mye jeg vil."

Han er forvirret som pokker. "Eh... Hva er 400 slohvafornoe i norske kroner"

På tide å score, tenker jeg. "Da Sibir har et tresiffret tallsystem, lar det seg neppe sammenligne med vårt enkle titallssystem. Dessuten spriker valutakursen med PI^51 hver dag."

Touchdown. *klikk (han legger på, frekk som han var).

For å si ting litt mer seriøst: I det siste har det vært grusomt mange telefonselgere/tiggere, enda jeg har sperret for reklame. Irriterende.

Lenke til kommentar

" For å si ting litt mer seriøst: I det siste har det vært grusomt mange telefonselgere/tiggere, enda jeg har sperret for reklame. Irriterende. "

Kan vaere at de bruker gamle lister fra Telenor og at navnet ditt er fjernet fra de nye som blir trykket opp senere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324
" For å si ting litt mer seriøst: I det siste har det vært grusomt mange telefonselgere/tiggere, enda jeg har sperret for reklame. Irriterende. "

Kan vaere at de bruker gamle lister fra Telenor og at navnet ditt er fjernet fra de nye som blir trykket opp senere.

Burde de ikke ha datasystemer som ble oppdatert automatisk? :dontgetit:

EDIT: Eller er dette syttitallet hvor man sitter og krysser av på papirskjemaer? :roll:

Endret av Slettet+9871324
Lenke til kommentar

Er vel flere år siden jeg ble fjernet fra listene, og vi har bare hatt en og annen forvirret stakkar sporadisk, men de siste månedene har det tatt helt av.

Lenke til kommentar

Det mange ikke vet, er at det nytter ikke å registrere seg hos Telenor, for å sperre mot reklame. Det er nemlig ikke Telenor som selger lister osv. Dere må registrere dere hos Brønnøysundregisterne for at det skal hjelpe noe.

Noe anna som er faen så bullshit er når jeg ringer folk som sier de er registrert, og kommer med noe i retning av "Jeg skjønner ikke hvordan du har fått dette nummeret fra, det skal være registrert i Br.reg!". Det er så max dust, fordi:

1. ETT søk i Br.reg koster flerfoldige titusener, og derfor vasker man bare lister 4-5 ganger i året.

2. Hvis telefonabo ikke er registrert på nøyaktig samme navn (og registrerte folkeadresse), vil det ikke fungere. Det sitter tross alt ikke folk og sjekker 4 millioner telefonnummere manuelt.

Jeg har selv jobbet som telefonselger i 1,5 år, men har nå sagt opp. Siste ringedag til onsdag, forøvrig. Har noen tips hvis dere vil bli kvitt selgere:

1. Å legge på hjelper ikke. Dere blir satt på ring tilbake, og jo, selv om vedkommende har lagt på eller ikke vært hjemme de 500 siste gangene vi har ringt, prøver vi igjen. Godta det.

2. Skal dere legge på, legg på ETTER at selgeren har sagt hvor de ringer fra, og sånn ca hva det gjelder. Da ringer vi ikke tilbake.

3. Folk som legger på med en gang eller sier noe i retning av at "erre salg skakke jeg ha no" og legger på er ikke plagsomt. Virkelig. Man gir da faen, og ringer på nytt, helt til man når vedkommende.

Lenke til kommentar

Jeg driter langt i hvor ofte Telenor eller hvem f. som har listene oppdaterer de. Er jeg registrert i brreg så er jeg registrert, og skal ikke motta en eneste samtale. Dette er ulovlig.

Hvis dere har en liten klistrelapp som sier reklame: nei takk elns på postkassa, og du får reklame kan du anmelde dem for forsøpling.

BTW: misliker telefonselgere, de lurer bestemorra mi også.

Endret av boy2star
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...