Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

10mbits speed i 100 nettverk

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har søkt rundt i forumet her for å finne svar på et spørsmål og har ikke funnet noe. derfor denne postem.

Jeg har et hjemmenettverk bestående av 2 pcer koblet sammen via en 10/100 hub fra unex. En pc blir brukt som server, den andre jobber jeg med. For 2 dager siden reinstalerte jeg xp og fikk etter det ikke den ordinære hastigheten jeg pleide å få som er ca 7000 KBps, den er nå på ca 1100. Dette via ftp. Jeg kjører bulletproof som server prog. Jeg har forsøkt å endre begge nicen fra autosense til 100 full og halv duplex i ulike kombinasjoner, uten at det har innvirkning på hastigheten. Det ene er et 3 com gigabit integrert nic (asusp4800 hk) og den andre er en cnet pro200pci 10/100 nic. Har noen av dere forslag på hvorfor det er slik og kan komme med evt tips slik at jeg kan oppnå en høyere hastighet?

Med vennlig hilsen

meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk om kabelen ser iorden ut, den skal ikke ha krappe bøyer. Hvis litt av kabelen ligger rullet sammen, kan dette ha stor betydning for hastigheten.

Jepp, kan også se om kabelen har surret seg sammen i en liten twist rundt seg selv. Hvis du skjønner..? At den på en måte har blitt forvridd..

Lenke til kommentar

Også må du passe på at hvis du endrer til f.eks. 100mbit full duplex på switch'n så må du gjøre det samme på NIC'et. Stemmer ikke duplex/hastighet mellom NIC og switch så settes som regel det dårligste alternativet på nettet automatisk.

Med den switchen og de nettverkskortene så kan du fint kjøre 100mbit full duplex(så sant kabelen er iorden som de har poengtert tidligere i tråden)

Lykke til. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...