Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt kabelmodem fra canaldigital

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, du får for det første muligheten for symmetrisk internett, høyere hastigher er også en mulighet uti det blå, har hørt murring om at linje hastighetene skal opp, sjekk f.eks itavisens sitt speedometer..512/128 har plustelig blitt 750/150 :yes: etc etc..også er det sikkert enklere for Canal Digital

Å også åssn område holder du til i..

Endret av Himmit
Lenke til kommentar

har benyttet det nye modemet siden Tirsdag denne uka.

hastighetene har blitt oppgradert.

men, Jeg har vært plaget med at modemet lager en høyfekvent lyd (forsatt hørbar vel og merke).

jeg lurer på om noen flere har vært plaget med dette?

Lenke til kommentar
men, Jeg har vært plaget med at modemet lager en høyfekvent lyd (forsatt hørbar vel og merke).

jeg lurer på om noen flere har vært plaget med dette?

Har ikke denne lyden hos meg. :nei:

Ellers fungerer det mye bedre nå etter at jeg fikk nytt modem. 760 på Itavisen sitt speedometer.

Veldig enkelt å bytte modem, bare å bytte om kabler, samt bytte til den nye strømforsyningen. Restarte maskinen og vente til canaldigital begynner å sende på det nye systemet. Jeg byttet kvelden før dette skulle gjennomføres, og neste morgen var det bare å logge på nettet. :yes:

Har forresten 750/150 nå, men vurderer å benytte Sym, det nye produktet til Canal digital. Skal vistnok gi samme uppload som download. Noen erfaringer?

Får jeg da 750/750?

Lite info på www.canaldigital.no :thumbdown:

Lenke til kommentar

Oppgraderingen skjedde ikke automatisk her hos meg, men etter å ha kontaktet CD, var de "inne" på modemet mitt og gjorde et el annet med ei konfiguasjonsfil og oppgraderte software. Rask respons. Etter det kom ny hastighet og funker veldig bra.

Kan slike lyder som hageby beskriver komme av at modemet står for nært et el annet elektrisk app? Lader eller telefon ol. Vært borti det før.

Eller synes jeg at denne oppgraderingen har forgått med øredøvende taushet fra CD sin side. Andre leverandører slår ganske høyt på tromma og kjører kampanjer?

Mot å betale kr.97/mnd får du sym. linje ja

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ping!

Før oppgradering av hastigheten hadde jeg fra 50-60 ping

Etter oppgradering til 750kb sank pingen til 40-50

Da jeg idag tok i bruk det nye modemet sank pingen ned til 25-30.

Fra Trondheim mot Oslo-server

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...