Gå til innhold

Hjelp til å finne rett hovedkort !

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe meg en ny maskin med

AMD 64 FX-53

nVIDIA 6800 ultra golden sample

1BG ECC godkjent RAM

osv..

Men jeg trenger hjelp til å finne rette hovedkortet som støtter alle disse 3 tingene!

jeg fant først ett med det viste seg at komplett hadde lagt det inn på feil socket så det var egentlig ett 754 socket ! :thumbdown:

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OPS OPS ! Neo platium er bare 754 socket ifølge deres egen hjemmeside så der er det gjort en feil av psdata :thumbdown:

Ser det nå jeg også i ps-datas beskrivelse Mainboard S-754 nForce3 250GB Audio (7.1) Dual GbLAN SATA Raid 800HT Retail, K8N NEO PLATINUM.

Her må det ha gått litt for i svingene for ps-data ja.

Lenke til kommentar
Foreksempel dette?

så lenge det støtter de tingene jeg har nevnt !

Gjør ikke alle socket 940-hovedkort det?

Kompatible prosessorer

Athlon 64 FX-51, Opteron

Viss man går inn på varen og ser på tilbehør kan man se hvilket hovedkort som passer til prosessoren. Viss du ser her, ser du at hovedkortet jeg nevnte kan brukes. Syntes det var rart det ikke stod på specsene på hovedkortet at nevnte prosessor passet.

Lenke til kommentar
Foreksempel dette?

så lenge det støtter de tingene jeg har nevnt !

Gjør ikke alle socket 940-hovedkort det?

Kompatible prosessorer

Athlon 64 FX-51, Opteron

Viss man går inn på varen og ser på tilbehør kan man se hvilket hovedkort som passer til prosessoren. Viss du ser her, ser du at hovedkortet jeg nevnte kan brukes. Syntes det var rart det ikke stod på specsene på hovedkortet at nevnte prosessor passet.

oki soory skal sjekke ut bedre neste gang før jeg mobber :D

Lenke til kommentar

Som regel er det slik at nye platformer har sine barnesykdommer. I tillegg er ting i starten alltid veldig hypet opp og koster skjorta.Det kan være lurt å vente til alle de store hk produsentene har lansert alternativer slik at vi vet platformen er liv laga og forhåpentligvis sunket litt i pris før vi går i gang.Dette er helt nye greier.Er du helt uerfaren med å bygge pc, bør du kjøpe noe som du vet funker sammen.Et barebone system kansje. Personlig synes jeg et nforce2 system fortsatt er det mest attraktive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...