EirikO Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Skal kjøpe ny bærebar. Har sett litt rundt på nettet, men er så mye forskjellig at jeg blir litt ør. skal bruke Pc'en til bildebehandling, skolearbeid, litt spill ,internett. Skal også ha den i nettverk på skolen. (NTNU) Bør vel ha 515MB RAM. >2GHz prossessor, >40GB harddisk. Det er ting jeg vet hva beyr.. Men hvordan er skjermkortbetegnelsene på bærerebar? Noen tips om hva som er brukbart? Jeg vil også (helst) ha DVD-brenner. Batterikapasistet teller også ganske mye. Om den veier 1kg mer eller mindre kan jeg heller se litt stort på. Neon tips til konktrete maskiner? Lenke til kommentar
Cera Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 For det første så krever du 2GHz prosessor, dothan du da tenker på (tror vel ikke det er maskiner som har 2 enda, men det kommer vel) Tenker du i pentium 4 baner og 2GHZ så ville jeg glemt den tanken med en gang. Få deg en laptop med enten banias eller dothan prosessor. Kjøper du en pc med ente4n bania eller dothan så får du etter all sannsynlighet trådløst nettverkskort inkl. Hvilken prisgruppe er det du leter i? Du bør ta kontakt med ntnu for å forhøre deg om om de har noen avtaler med noen steder... Jeg er ingen ekspert, men du vil kanskje måtte slite litt med å finne 515 mb ram Lenke til kommentar
brabra Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Alle dine spørsmål er besvart i en eller annen form her på forumet, Barbara, eller ved bruk av google. Let litt før du spørr, det har vi alle andre måtte gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå