daahl Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Heisann ! Sitter nå på skolen og får ikke koblet meg inn på linux box, min som står hjemme. Kommer antagli vis av at de har blokka traffic på port 22, men det jeg da lurer på er om det er noen aen måte å komme inn på linux box'n min ? Lenke til kommentar
palh Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Sette linux boksen opp til å snakke på en annen port kanskje. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Finn porter somer åpne, typisk er, 110, 143, 8080, 80, 53 og noen andre. Prøv deg fram, start en SSH server på linux-boksen din med (her port 8080) f.eks: $sshd -p 8080 Lenke til kommentar
Mez Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Spørs om du får lokal IP eller internett IP på boksen din da. Om du får lokal IP så må du route portene frem til boksen, om du får internett IP så kan du sjekke mulighetene for å åpne porter i firewallen på skolen din. Erik Lenke til kommentar
pabelo Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 port 21 er ant. heller ikke bloca. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 sjekke først eksternt fra en maskin du vet har tilgang til porter utad. ssh'e deg inn til en kamerat og ssh'e deg tilbake fra hans maskin for å teste den delen hvertfall. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Heisann ! Sitter nå på skolen og får ikke koblet meg inn på linux box, min som står hjemme. Kommer antagli vis av at de har blokka traffic på port 22, men det jeg da lurer på er om det er noen aen måte å komme inn på linux box'n min ? En mulighet er jo å sette opp VPN ut fra der, til en linux boks f.eks hjemme hos deg. Ti dette kan jeg anbefale OpenVPN, det er MEGET enkelt å sette opp og du kan sette det på den porten du vil, og det fungerer helt fint selv om det er NAT. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 den muligheten har vel samme begrensninger som ssh for hans vedkommende? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Mener å ha sett at det finnes java SSH klienter som du kan legge på din webserver. Da er det bare å gå inn på https://din.adresse.no/ og kople deg til. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 ikke la deg lure av det - det er fortsatt en javaapplett som kjører lokalt som en class fil i din nettleser og som kobler seg opp vha port 22 slik putty ville gjort det fra en exe fil. Lenke til kommentar
daahl Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 okey, takk. Skal sjekke dette naar jeg kommer paa skolen i morgen ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå