G2Petter Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Topic sier vel det meste... mvh, Petter Brodin Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hehe, det finnes, men forbered deg på et heftig innhogg i lommeboken! Her er et eksempel: http://www.xd.no/asp/info.asp?p=34427&l=2&...86&likepattern= Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Denne er den eneste jeg har sett, de har både til 300D og D70 Billig er den nok ikke Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 STEIKE! Det koster jo mer enn kameraet, jo! Det var en drøm som ikke rakk å bli gammel. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Kjenner en som bruker dykke-pose... går ikke ned til 100m, men er langt billigere... Tror han betalte 5-6000,- for sin... Skulle visst bytte til et hus nå, men det var ikke pga lekasje eller noe sånt, posen har visst fungert utmerket. (han har kamera til 40 000,- og dykker sammen med en av verdens beste undervannsfotografer, som forøvrig er norsk) Det kan være et alternativ til slike svindyre løsninger..... Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Fint hvis dette (altså posene) funker, jeg forblir skeptisk. Det er en tråd tidligere om samme tema. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Fint hvis dette (altså posene) funker, jeg forblir skeptisk. Det er en tråd tidligere om samme tema. Sikkert forskjell på en pose til knappe 1000,- og en proff modell til 5-6 ganger summen. Uten jeg skal snakke så mye mer om det, da jeg rett og slett ikke kan svare for noe jeg ikke har testet. Men når erfarne fotografer som reiser verden rundt for å dykke, kan bruke det, så vil jeg tro at det er brukbart... Men det virker litt skummelt med "pose" ja... sikkert fordi man tenker Rimi-pose.. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 For de som er interessert i å lese mer detaljer om disse dykke-posene gå web-siden til Ewa Marine. Jeg ble svært overrasket over bruken av disse posene blant erfarne UV-fotografer (ref fotografen som JohnnyKnoxville kjente). Jeg mener selv å ha rimelig god kontakt med dette miljøet, og hittil har jeg bare møtt brukere av tradisjonelle UV hus. Under vann må man bruke blitz for å få gode bilder. Jeg er en elendig UV fotograf selv, men har for lengst gitt opp å bruke innebygget blitz de gangene jeg har lånt UV-hus. Det har gitt ufullstendig eller mangelfull belysning av billedflaten. Ekstern blitz går ikke med disse posene. Tar du et søk på UW photo på Google er det en slående mangel på bruk av og diskusjon om disse fleksible posene. Og som sagt: Ingen av de "vanlige" UV-fotografene som jeg kjenner bruker dem. På den annen side: Ønsker man å ta noen helt enkle UV-bilder uten all verdens krav til kvalitet og man tar dem på grunne dyp (=nok lys) så har man i alle fall bevis for at man faktisk så havskilpadden, mantaen og haien.... Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Diskuterte dette spørsmålet med norges (beste?) UV-fotograf i dag - Per Eide. Han kjente til en profesjonnel dykker som hadde prøvd disse posene en gang. Posen kollapset på 15 m og gjorde kameraet tilnærmet umulig å bruke på denne dybden. Selv brukte han disse posene under rafting for å unngå sprut. Han kjente ikke til bruk av slike kameraposer i sine miljøer. Jeg velger å fastholde mitt råd: Før man kjøper slike poser ment til bruk ved dykking så bør man sikre seg minst en, helst flere, personlige referanser som man kan kontakte som kan bekrefte anvendeligheten. Foreløpig kjenner jeg ikke til noen som bruker dem aktivt under dykking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå