Gå til innhold

Stor forskjell på overklokking....

Anbefalte innlegg

Ser at dette kortet : Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ koster ca 2200 kr hos netshop. Virker som et bra kjøp, men har noen spørsmål rundt dette!

Det første er om denne prisen kommer til å gå mere ned når x800 kommer inn for fullt i markedet? En annen ting er at overklokking på dette kortet virker så forskjellig. Den en plassen greide dette:

HIS Excalibur RADEON 9800 PRO IceQ Platinum 128MB 380/680 -> 470/750 MHz

Men de fleste andre tester greier rundt 435 på core 750 på minne!

Da spør jeg opm dette kortet : Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro 128MB

til 1800 kr, altså 400 kr billigere er et bedre kjøp??. Ettersom det kortet greier å overklokkes til 430 på core og 740 på minnet ifølge tester!!!. Altså det samme som Iceq kortet!!

Hmmm.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at dette kortet : Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ koster ca 2200 kr hos netshop. Virker som et bra kjøp, men har noen spørsmål rundt dette!

Det første er om denne prisen kommer til å gå mere ned når x800 kommer inn for fullt i markedet? En annen ting er at overklokking på dette kortet virker så forskjellig. Den en plassen greide dette:

HIS Excalibur RADEON 9800 PRO IceQ Platinum 128MB 380/680 -> 470/750 MHz

Men de fleste andre tester greier rundt 435 på core 750 på minne!

Da spør jeg opm dette kortet : Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro 128MB

til 1800 kr, altså 400 kr billigere er et bedre kjøp??. Ettersom det kortet greier å overklokkes til 430 på core og 740 på minnet ifølge tester!!!. Altså det samme som Iceq kortet!!

Hmmm.....

Hvis du får det billigere kortet stabilt på samme frekvens, er det selvfølgelig å anbefale.

Det er allikevel ingen store forskjeller ute å går her.....

Hvis du vil ha litt å leke med, ville jeg gått for et Powercolor 9800se og softmodded det til 9800pro. Hvis dette virker bra, ville jeg hardware modded det og byttet vifte. Dette er da et full godt powercolor 9800 Pro kort som kan klokkes en del....

Lenke til kommentar

435mhz på core er ikke så dårlig det altså, men minnet varierer veldig, jeg har sett for med kraftig kjølig og voltmod som bare klarer 371mhz (742), mens det klarer jeg på mitt uten kjøling og uten voltmod

kommer du over 430/380 på et prokort så bør du være fornøyd mener jeg

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...