roerndah Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Hva er egentlig "normal" arbeidstemeratur for AMD athlon prosessor, 1400 mhz - og når begynner det å bli fare på ferde? Lenke til kommentar
Camping Fag Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 samme spørsmål, bare for xp 1800+ skuffende av AMD å ikke legge ut slike ting på siten sin så det faktisk går ann å finne ut av det. Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Jeg tror i underkant av 50 grader er normal idle temp med grei nok kjøling, Max temp på Athlon er ca.90-95 grader... Men ikke stol på tempavleseren på hovedkortet, disse kan av forskjellige årsaker variere mye alt etter produsent/kort (Plassering av temp.sensoren o.l) AthlonXP utvikler mindre varme enn T-bird men også den trenger mer enn "pentium kjøling" Dersom du søker på "max+temp+athlon" eller lignende i google finner du sikkert mer info... forum/diskusjoner.. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Temp sensoren sittet vanligvis rett under prosessoren. Avlesningen blir derfor ikke helt riktig. Da måtte den ha sittet inni. Jeg har også fått forskjellige utslag på samme maskin avhengig av hvilket operativsystem jeg bruker. Det virker som det er lett å bli lurt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå