Feynman Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Under Nürnbergprosessen uttalte Hermann Göring følgende: "Why, of course the people don't want war ... But after all, it is the leaders of the country who determine the policy, and it is always a simple matter to drag the people along, whether it is a democracy, or a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship...Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is to tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger." Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Ja. Og? Poenget er om man gjør dette for et moralsk mål eller ikke. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 "Why, of course the people don't want war ... But after all, it is the leaders of the country who determine the policy, and it is always a simple matter to drag the people along, whether it is a democracy, or a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship...Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is to tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger." Mmm, minner meg på President Bush. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Når har Bush "denounced the pacifists"? Når har Bush "[told] them that they are being attacked" uten at dette var tilfellet? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Når har Bush "denounced the pacifists"?Når har Bush "[told] them that they are being attacked" uten at dette var tilfellet? Aner ikke, men DU virker veldig opptatt av og henge ut de landene som ville unngå krig, og forteller hele tiden om hvor farlig det er med terrorister og land som har MØV. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Når har Bush "denounced the pacifists"?Når har Bush "[told] them that they are being attacked" uten at dette var tilfellet? Aner ikke, men DU virker veldig opptatt av og henge ut de landene som ville unngå krig, og forteller hele tiden om hvor farlig det er med terrorister og land som har MØV. Ja, og når jeg gjør det presenterer jeg saklig grunner til det. Du bare henger ut Bush for noe han ikke har gjort... Er ikke terrorister farlige? Er ikke land uten demokratiske styresett som har MØV farlige? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Hva har jeg hengt ut Bush for som han ikke har gjort? Vil bare påpeke at endel av argumentasjonen som går igjen her har vi hørt før. Historien repeterer seg selv. EDIT: Hva ... '?' Endret 28. mai 2004 av Feynman Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Endret 28. mai 2004 av DuTTZi Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 OK, så de skal gå tilbake til å bekjempe terrorisme som de gjorde før 9-11? Som førte til 9-11? Terrorfrykten og terroren har ihvertfall ikke gått ned i verden. Dessuten var det en grunn til at terroristene utførte 9-11. Kriminalitet går stadig ned i USA. Vet ikke om fedme, men det er virkelig ikke statens ansvar å motvirke fedme, selv om de har tatt mange tiltak for å forbedre det. Kanskje det har noe med at over to millioner USA-nere sitter i fengsel? Regjeringen fjerner folk fra gatene så fort de ser tegn til lovbrudd. Når det gjelder fedme så er det ikke rart ikke staten gjør noe når republikanerne er i lomma på sukkerindustrien. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Terrorfrykten og terroren har ihvertfall ikke gått ned i verden. Dessuten var det en grunn til at terroristene utførte 9-11. Nei, fordi for en gangs skyld så har vi våknet opp og innsett at terrorisme er en reel fare. Det gjorde vi ikke før, da overså man det fordi det skjedde langt vekke i Kenya og Saudi Arabia. Når det kom til USA og Spania, da går det plutselig opp for folk at dette er farlige saker. Og hva var grunnen til at terroristene utførte 9-11. Vennligst si meg den grunnen. Kanskje det har noe med at over to millioner USA-nere sitter i fengsel? Regjeringen fjerner folk fra gatene så fort de ser tegn til lovbrudd. Og du ville heller latt folk gjøre lovbrudd??? Hva er det du sier her? Når det gjelder fedme så er det ikke rart ikke staten gjør noe når republikanerne er i lomma på sukkerindustrien. Gjorde demokratene noe om fedme under Clinton? Nei. Slutt å ta den ene siden din fjott. Det er ikke staten sin sak å fortelle folk hvordan de skal spise. Lenke til kommentar
Just_blank26 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Terrorfrykten og terroren har ihvertfall ikke gått ned i verden. Dessuten var det en grunn til at terroristene utførte 9-11.Nei, fordi for en gangs skyld så har vi våknet opp og innsett at terrorisme er en reel fare. Det gjorde vi ikke før, da overså man det fordi det skjedde langt vekke i Kenya og Saudi Arabia. Når det kom til USA og Spania, da går det plutselig opp for folk at dette er farlige saker. Og hva var grunnen til at terroristene utførte 9-11. Vennligst si meg den grunnen. Jeg tror hatet fra araberverden mot USA var og er sammensatt av mange hendelser. Drapene på uskyldige Iraqere under Gulfkrigen, innsetningen av diktatorer diverse steder, det at USA støttet diktatur regimer osv osv... Jeg kan ikke peke på en enkelt hendelse. Men for å si det enkelt, det kan ha noe å gjøre med USA sin arrogante utenrikspolitikk. Men hvorfor tror du ikke terrorangrepene har blitt færre siden 9-11, og terrorfrykten har økt? Hvis USA bekjemper terror riktig mener jeg. Kanskje det har noe med at over to millioner USA-nere sitter i fengsel? Regjeringen fjerner folk fra gatene så fort de ser tegn til lovbrudd.Og du ville heller latt folk gjøre lovbrudd??? Hva er det du sier her? Ikke vær dum, men det finnes andre måter å bekjempe kriminalitet på. USA-nerne hadde sikkert ikke hatt vondt av å hente litt fra Norge på det punktet. Når det gjelder fedme så er det ikke rart ikke staten gjør noe når republikanerne er i lomma på sukkerindustrien.Gjorde demokratene noe om fedme under Clinton? Nei. Slutt å ta den ene siden din fjott. Nei, mange demokrater i USA oppfører seg som republikanere, old news, og det vet du. Dessuten var sikkert Clinton-gjengen like mye i lomma på sukkerindustrien. Venligst ikke kall meg for en "fjott". Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg tror hatet fra araberverden mot USA var og er sammensatt av mange hendelser. Drapene på uskyldige Iraqere under Gulfkrigen, innsetningen av diktatorer diverse steder, det at USA støttet diktatur regimer osv osv... Jeg kan ikke peke på en enkelt hendelse. Men for å si det enkelt, det kan ha noe å gjøre med USA sin arrogante utenrikspolitikk. Drap på uskyldige irakere er grunnen til terrorismen? Hvorfor er det ingen irakere blant de som angriper USA? Innsetning av diktatorer? Ehm, det var diktatorer før USA "innsatt" de (som de egentlig ikke gjorde, de bare hjalp) og dessuten ble diktatorene som USA "innsatt" styrtet... "USAs arrogante utenrikspolitikk" - åpenbart at du har hørt dette på TV, et "catchall" argument som i seg selv er veldig tynt og klart. Tror du bør ha en samtale med Osama bin Laden, har har tydeligvis en hel annen oppfatning av hvorfor han driver med terrorisme enn det du sier... Men hvorfor tror du ikke terrorangrepene har blitt færre siden 9-11, og terrorfrykten har økt? Hvis USA bekjemper terror riktig mener jeg. Terrorangrepene HAR blitt færre siden 9-11, det er bare at de ikke fikk like mye presse som de gjør nå, for nå er terrorisme "in". Terrorfrykten har økt fordi fler folk har endelig våknet opp og innsett at terrorisme er en reel fare i dagens verden. Eneste grunn de ikke innså det før er fordi at før så skjedde det i u-land som ingen brydde seg om... Ikke vær dum, men det finnes andre måter å bekjempe kriminalitet på. USA-nerne hadde sikkert ikke hatt vondt av å hente litt fra Norge på det punktet. Nei men hva mener du? Selvfølgelig setter USA folk i fengsel når de begår lovbrudd. Hallo? Andre måter å bekjempe kriminalitet på? Som å... la de gå fri? Jeg skjønner ikke hva du prøver å si her. Skal USA ha luksus-fengsler som Norge mener du? Hvor forbryterene ikke angrer på at de gjorde noen ting? Nei, mange demokrater i USA oppfører seg som republikanere, old news, og det vet du. Dessuten var sikkert Clinton-gjengen like mye i lomma på sukkerindustrien. Oppfører seg som republikanere? Ehm, nei. Demokrater er utsatt for lobbyvirksomhet like mye som republikanere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå