Woilef Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Klokker litt og kikket litt i Biosen, lurte litt på hva dette med spread specturm var. det er jo flere forskjellig (FSB Spread Spectrum, AGP Spread Spectrum osv...) Har et ASUS A7N8X-X hk, lurte også på om noen vet om dette har AGP/PCI lock? Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Dette lurer jeg også på.... OOpps det ble dobbel post... sorry Endret 27. mai 2004 av XzysteRr Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Dette lurer jeg også på.... Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Spread Spectrum er en metode for å redusere støy fra hovedkortet. Altså, har du en TV, radio osv... som blir forstyrret av datamaskinen kan det å sette på Spread Spectrum hjelpe. Men det vil reduserere stabiliteten og overklokkingsegenskapene siden bussene på hovedkortet må operere delvis utenfor sitt ideelle frekvensområde. Og så vidt jeg vet har A7N8X-X AGP-PCI lock. Det har derimot ikke Dual Channel ram og det er vel egenltig det eneste som skiller det fra A7N8X? Endret 27. mai 2004 av Øyst Lenke til kommentar
Domar Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvis Spread Spectrum står på når jeg overklokker. Kan det være det som gjør at pcen restarter etter en stund når jeg spiller? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvis Spread Spectrum står på når jeg overklokker. Kan det være det som gjør at pcen restarter etter en stund når jeg spiller? Ja. Se denne tråden for mer informasjon om hva spread spectrum gjør : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=134149 Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) http://www.rojakpot.com/showFreeBOG.aspx?Lang=0&bogno=133 Endret 27. mai 2004 av Mongster Lenke til kommentar
Domar Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har en annen ting det kan være også. 3.3V er veldig lav. 3.18V ved idle også når jeg spiller så er den helt nede i 3.09V er dette farlig? noen som vet hva som kan gjøre dette?. Jeg har nemmelig kjøpt ny PSU uten resultat. Lenke til kommentar
Domar Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ja. Se denne tråden for mer informasjon om hva spread spectrum gjør : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=134149 Leste gjennom det som stod der, men etter det jeg forstod så er det bare når du ligger rett oppunder maks FPS grensa du får problemet med at det kan fucke opp. Jeg har ikke kommet så langt en gang. Testa bare å overklokke litt, men den restarter fortsatt etter en stund med høy load. Lurer på om det heller kan ha noe med det jeg skreiv i svaret over. Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Ok takk for gode svar, denne skal altså disables. Over til klokkingen igjen, har litt problemer med og boote opp min Xp2500+ på 200 i fsb(3200) har stilt opp v-core til maks (1,85) uten hjelp, jeg med ned i noen og nitti for at det skal bli stabilt. noen som har noen tips? Er det noen måte og få enda litt mere volt på? HK`et mitt (A7N8X-X) støtter ikke mer en 1,85, og jeg har jo sett noen ha volten helt opp i 2,1 osv, kan dette endres med en bios oppdatering? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 hvis du ikke får den stabil på 200*11 med vcore helt oppe på 1,85v så tror jeg egentlig at den cpuen ikke liker 2,2ghz... min gjorde det før men nå blåskjermer og reboter den hele tida på 200*11, mens 190 er stabilt, men så holder min nok på å dø da ikke alle xp2500+ klarer 200*11 desverre åssen temp ligger den på? Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 tempen ligger på ca 43 idle Lenke til kommentar
XzysteRr Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 jeg har standard vCore spenning (1.65) og 200*11.. fjellstabilt =) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har en annen ting det kan være også. 3.3V er veldig lav. 3.18V ved idle også når jeg spiller så er den helt nede i 3.09V er dette farlig? noen som vet hva som kan gjøre dette?. Jeg har nemmelig kjøpt ny PSU uten resultat. Hvilken PSU har du?? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ja. Se denne tråden for mer informasjon om hva spread spectrum gjør : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=134149 Leste gjennom det som stod der, men etter det jeg forstod så er det bare når du ligger rett oppunder maks FPS grensa du får problemet med at det kan fucke opp. Jeg har ikke kommet så langt en gang. Testa bare å overklokke litt, men den restarter fortsatt etter en stund med høy load. Lurer på om det heller kan ha noe med det jeg skreiv i svaret over. Veit du hva FSB-grensa er? Veit du hva Core-frekvens grensa er? Hvordan kan du vite det, når maskina rebooter etter en stund? Grense = høyeste frekvens maskina IKKE rebooter. Spread Spectrum senker grensa for hvor høyt du kan sette FSB/Corefrekvens, siden frekvensen flyter fram og tilbake. Hvis maskina rebooter, ville jeg prøvd å slå av Spread Spectrum. Lenke til kommentar
Domar Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Veit du hva FSB-grensa er? Veit du hva Core-frekvens grensa er? Hvordan kan du vite det, når maskina rebooter etter en stund? Grense = høyeste frekvens maskina IKKE rebooter. Spread Spectrum senker grensa for hvor høyt du kan sette FSB/Corefrekvens, siden frekvensen flyter fram og tilbake. Hvis maskina rebooter, ville jeg prøvd å slå av Spread Spectrum. Jeg regner ikke med jeg er på fpsgrensa når jeg overklokker prosessoren med 200 MHz. (dvs fps på 110). Lenke til kommentar
Domar Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvilken PSU har du?? Jeg hadde en Chieftec 360W, nå har jeg en Fortron/Source 400W. Ville tro det skulle holde da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå