NoLimit_^ Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Er dette settet noe bra? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT01 Noen andre forslag? Helst ikke over 2800 kroner Jeg vil helst ha et eksternt sett, siden inne i kabinettet er det rotete nok som det er. Er det vanskelig å koble til vannkjøling? Er sjansen for å feile og ødelegge verdifult utstyr stor? Har bare bygd en maskin en eneste gang, og syntes bare det å koble til cpu vifte var ganske skummelt Jeg må ha vannkjøling siden med den CPU viften jeg har nå må jeg klokke ned prosessoren for at systemet skal jobbe 100% stabilt, i tillegg bråker den viften ganske mye Lenke til kommentar
genesis Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 her er ett sett_ http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=KOOLEXOS her er test av ett_ http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak..._200/index.html Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Glemte kanskje å nevne at jeg har Athlon XP3000+, og jeg vil ikke vannkjøle noe annet enn cpu med det første Takk genesis. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har testa ditta fyrste settet also http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=KOOLEXOS Har også ein xp 3000 og den ligger på 20-25 grade. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Står på microplex at vannblokk ikke følger med, hvilken vannblokker å anbefale? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Eg kan sterkt annbefale deg dinne : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCW5000A Har den sjølv og den har helt rå kjøleevne og tar seg fint ut gjennom eit plexiglas. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Zalman Reserator 1 er også et alternativ.. Den er ikke overklokkerens førstevalg, men den er svært stille, og - spør du meg - meget vakker. Den koster ikke allverden heller. Jeg har ikke settet selv, så egentlig kan jeg ikke uttale meg, men Bit-tech har en test her. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Virker ikke som den kjøler så altfor bra den Zalman-tingen... Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Nei..men den er veldig avhengi ar lav romtempratur. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Ok, da ligger; Koolance vannkjøling, ekstern, sort Koolance belte, for Exos og Swiftech CPU-vannblokk i handlekurven hos Microplex. Noe annet jeg trenger/bør ha? Takk for all hjelp så langt... Hvor trygt er det egentlig å flytte vannkjølte systemer til lan og diverse? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Hadde heller satsa på dette, dette eller dette. Angåande flytting så er det heilt trygt desom alt er sikkelig festa. Edit: Sorry.. såg ikkje at du ville ha eksternt... Uansett, så bruker koolance andre slangedimensjonar enn swiftech, så dei vill ikkje passe ilag uten ein form for overgang. Etter mi meining er det koolance systemet ganske dyrt i forhold til det du får igjen òg. Skal ikkje forundre meg om zalman settet er bedre enn koolance settet heller. Endret 27. mai 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Hadde heller satsa på dette, dette eller dette. Angåande flytting så er det heilt trygt desom alt er sikkelig festa. Edit: Sorry.. såg ikkje at du ville ha eksternt... Uansett, så bruker koolance andre slangedimensjonar enn swiftech, så dei vill ikkje passe ilag uten ein form for overgang. Etter mi meining er det koolance systemet ganske dyrt i forhold til det du får igjen òg. Skal ikkje forundre meg om zalman settet er bedre enn koolance settet heller. Vil ikke ha Zalman grunnet at det blir så vanskelig å dra til lan og diverse, som det sto i testen, "det krever fire hender og mye koordinasjon og bare flytte på det" Hvilken vannblokk anbefaler du da? Bare en helt vanlig en fra koolance går vel greit? Ps, Kjølepasta? Beklager min uvitenhet (det holder vel med Koolance korrosjonsbeskyttelse?) Endret 28. mai 2004 av NoLimit_^ Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Hadde heller satsa på dette, dette eller dette. Angåande flytting så er det heilt trygt desom alt er sikkelig festa. Edit: Sorry.. såg ikkje at du ville ha eksternt... Uansett, så bruker koolance andre slangedimensjonar enn swiftech, så dei vill ikkje passe ilag uten ein form for overgang. Etter mi meining er det koolance systemet ganske dyrt i forhold til det du får igjen òg. Skal ikkje forundre meg om zalman settet er bedre enn koolance settet heller. Vil ikke ha Zalman grunnet at det blir så vanskelig å dra til lan og diverse, som det sto i testen, "det krever fire hender og mye koordinasjon og bare flytte på det" Hvilken vannblokk anbefaler du da? Bare en helt vanlig en fra koolance går vel greit? Ps, Kjølepasta? Beklager min uvitenhet (det holder vel med Koolance korrosjonsbeskyttelse?) Kjøplepsta har du mellom for eksempel cpu og vannblokka på cpu for at varmen skal overføres enklere...(litt dårlig forklart men) EDIT:skriveleif Endret 28. mai 2004 av Ongabonga Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hadde heller satsa på dette, dette eller dette. Angåande flytting så er det heilt trygt desom alt er sikkelig festa. Edit: Sorry.. såg ikkje at du ville ha eksternt... Uansett, så bruker koolance andre slangedimensjonar enn swiftech, så dei vill ikkje passe ilag uten ein form for overgang. Etter mi meining er det koolance systemet ganske dyrt i forhold til det du får igjen òg. Skal ikkje forundre meg om zalman settet er bedre enn koolance settet heller. Vil ikke ha Zalman grunnet at det blir så vanskelig å dra til lan og diverse, som det sto i testen, "det krever fire hender og mye koordinasjon og bare flytte på det" Hvilken vannblokk anbefaler du da? Bare en helt vanlig en fra koolance går vel greit? Ps, Kjølepasta? Beklager min uvitenhet (det holder vel med Koolance korrosjonsbeskyttelse?) Korrosjonbeskyttelse har du I vannet i vannkjølinga for at blokkene/radiator ikke skal korrodere, mens kjølepasta har du imellom CPU og kjøleblokken for å forbedre varmelederevnenen imellom blokk og CPU. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Hvilken kjølepasta bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Zoot Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Denne er veldig god! Edit: Leif Endret 28. mai 2004 av Zoot Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Arctic Silver 5 eller Arctic Silver Ceramique (Sistnevnte er bra vist du er redd for krotsluttning) (Jah det er vist bare jeg som er treg.... en mager trøst ) Endret 28. mai 2004 av zandro Lenke til kommentar
Homme Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) artic silver 5 Edit: ufattelig treig jeg er så tidlig om morgen :S Endret 28. mai 2004 av kolleckio Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Bra, da er alt bestilt, og jeg er på vei inn i vannkjølernes rike Jeg kommer sikkert til å klare å kødde til noe, sånn at jeg er uten maskin et par uker, men pytt pytt, man lærer så lenge man lever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå