DeloDur Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 For noen dager siden installerte vi Win 2k3 på vår Printserver. Dette skapte et litt tungvint problem. Vi velger "Add new printer" og går videre og søker etter alle skrivere i domene (JA vi kjører domene). Deretter velger vi skriveren vi ønsker og trykker "ok". Teoretisk sett skulle da alle 2000 og XP maskiner som utfører dette få opp skriveren på null komma svisj, dette skjer altså ikke. Det som skjer er at vi må skrive inn path-en til skriverdriveren, enda skriverdriveren ER DEN SAMME som er innstallert på 2003 Srv. Altså...hvorfor henter ikke XP og 2000 driveren direkte fra 2003 Srv automatisk? Driveren er nøyaktig den samme, og under "Sharing" på "Additional drivers" STÅR både XP, 2000, 9x, og NT..sist jeg sjekket skulle dette bety at printserveren HAR driver for disse OS-ene. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 i Windows 2000 har du mulighet for at serveren "deler ut" drivere til de klientmaskinene som skal bruke printeren. på denne måten sikrer du at alle forskjellige os'er på nettverket får "sin" driver til printeren. jeg regner med at det skal være en lignende funksjon i 2003 server... Lenke til kommentar
DeloDur Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Hvordan legger man til denne funksjonen? Vet du det? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) jeg tar utgangspunkt i hvordan dette gjøres under windows 2000 og jeg regner også med at det gjøres på omtrent samme måte under windows 2003 server. start -> settings -> printers -> høyreklikk på printer -> properies -> sharing her trykker du på "Aditional drivers" for å legge til drivere til til os'ene som kjører på nettverket ditt. du skal også kylle legge til mac-drivere her også hvis du kjører det på en klientmaskin. edit: la til en litt bedre forklaring Endret 27. mai 2004 av ilpostino Lenke til kommentar
DeloDur Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Akkuratt dette har jeg da prøvd, men spurte just en konsulent på besøk her og han fant løsningen. Tok i bruk webprinting i domene. Dvs installerte IIS med printing så vi får opp alle skrivera på printserveren når vi skriver inn http://<server>/printers og bare trenger å trykke "connect". EOD Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 ok... da vet jeg om den måten også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå