Gå til innhold

Uttallige problemer med XP

Anbefalte innlegg

Som den kunnskapsløse fjotten jeg er, ser jeg meg nødt til å høre med andre om løsninger for en haug med problemer i XP.

Har slitt med virusproblemer, hvor jeg til slutt fant ut hvilke filer som var smittet, og fikk fjernet disse. Problemet oppsto når jeg visstnok har slettet litt for mye, for nå har jeg kommet i følgende situasjon:

Internet Explorer fungerer

Outlook Express fungerer

Ingen andre filer fungerer!

Om jeg ønsker å f.eks bruke Windows Media Player, får jeg en feilmelding om at maskinen ikke finner wmplayer.exe. Går jeg deretter inn i Windows Explorer, og leter, finner jeg denne filen hvor den skulle ligge. Dobbelklikker jeg på ikonet får jeg fortsatt samme feilmelding. Samme skjer med omtrent alle andre programmer.

Finnes det noen måte å løse dette på, uten å måtte formatere/innstallere OS på nytt?For dere skjønner, at jeg sliter med min Win XP-cd, som plutselig ikke er bootbar. Har prøvd boot-disketter, men det eneste som skjer er at pc'en henger seg opp.

What to do?

Hilsen desperat winxp-bruker :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start installasjon og velg Repair install. Da sletter du ingenting.

http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Men jeg ser at du ikke kan boote. Da har du et stort problem som må løses først. Har du forsøkt å sette bootrekkefølge i BIOS? Kanskje du må reinitialisere CMOS, det er en meny i BIOS som sier noe sånt som "Load default values" (gjør det samme som når man tar ut batteriet).

Lenke til kommentar

Boot-rekkefølgen er riktig. Pc'en lokaliserer at noe ligger i cd-spilleren, men den fortsetter bare oppstarten av windows.

Som sagt har jeg også prøvd oppstartsdisketter, men det blir noe feil med disse og. Er det noe mulighet for at man f.eks kan få tilsendt div filer over internett, som man da kan legge på samme sted som de forrige som ble slettet?De filene jeg tror som forårsaket dette problemet, ble slettet fra c:\windows\system32\.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...