Destro Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Fikk isåfall det på den pc jeg sitter på nå! "Physical address" er det ikke det som er mac addresen da? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Fikk isåfall det på den pc jeg sitter på nå!"Physical address" er det ikke det som er mac addresen da? MAC'en til DIN PC ja, ikke til nettverksskriveren Lenke til kommentar
Destro Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Fikk isåfall det på den pc jeg sitter på nå!"Physical address" er det ikke det som er mac addresen da? MAC'en til DIN PC ja, ikke til nettverksskriveren Dhu! Sån går det når en ikke tenker før man skriver! Lenke til kommentar
xoop Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Du finner nok MAC adressen trykt på printeren et eller annet sted, hvis ikke pleier denne å bli skrevet ut på testside. Eller så går det an å finne MAC adresser til andre maskiner. Men da må de først ha ip. Ping maskin (IP) deretter arp -a. Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Takker for alle svar! Denne delen av oppgaven min er nå løst Beste hjelpemiddel å bruke må jo bare være forumet Lenke til kommentar
andreash Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Fikk isåfall det på den pc jeg sitter på nå!"Physical address" er det ikke det som er mac addresen da? MAC'en til DIN PC ja, ikke til nettverksskriveren Dhu! Sån går det når en ikke tenker før man skriver! Det var derfor jeg spurte om du fikk opp MAC adressen på skriveren din med ipconfig /all Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 en ting til, du bør ha ett login script som legger til skriveren, så brukerene slipper å gjøre dette selv, dette gjelder bare hvis det er roaming profile, har en liten .exe fil som gjør denne jobben lett http://www.jsiinc.com/dl/adprintx.zip du bare skriver dette i scriptet for å installerer den: AdPrintX.exe /d \\server\skriver lbp funker bare på w2k maskiner eller bedre... så blir den lagt til helt uten problemer Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Det er ikke roaming profiles på nettverket. Men god idé, tenker på det til neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå