int20h Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 PCI Express fra ATI neste uke? Neste uke starter Computex Taiwan, noe som betyr stor sjanse for at ATI lanserer et par grafikkort med PCI Express grensesnitt - eventuelt arvtakere til Radeon 9600. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Finnes det hovedkort med PCI Express enda? Og vil det bli en merkbar økning i ytelse fra AGP? Lenke til kommentar
jossy Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ja, det lurer jeg også på! Hvor stor forskjell er det på AGP8x og PCI-E?? Hvor mye bedre er X800 enn X880XT som vil støtte PCI-E? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Kilder: The Inquirer hehe Neida, får håpe det kommer snart. Det er en av tingene jeg venter på som kommer og vil å føre til en oppgradering i PC kassen. A64 med PCI Xpress og en eller to gode RAM brikker. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Gidder ikke vente på PCIe, kjøper heller nytt hovedkort hvis jeg skal kjøpe PCIe skjermkort. Prisene går jo bare nedover.. Dessuten er det en ting man må være oppmerksom på: Mange hovedkort skal lanseres med 1 x PCI Express slot og resten "vanlig" PCI.... Da kunne man jo like godt hatt AGP 16x e.l. Endret 27. mai 2004 av The.Arisen.One Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Juhoo!! X300 og X600-seriene som jeg spådde for et par uker siden ser faktisk ut til å bli virkelighet snart... Forresten: vil bare nevne at jeg ikke gidder å vente så voldsomt på PCIe. Det er jo ingen umiddelbare fordeler ved det, så da tåler jeg fint å vente til neste runde med oppgraderinger. Endret 27. mai 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Juhoo!! X300 og X600-seriene som jeg spådde for et par uker siden ser faktisk ut til å bli virkelighet snart... Forresten: vil bare nevne at jeg ikke gidder å vente så voldsomt på PCIe. Det er jo ingen umiddelbare fordeler ved det, så da tåler jeg fint å vente til neste runde med oppgraderinger. Helt enig Ser ikke helt den store fordelen med pci-e enda, cpu er jo flaskehalsen på di fleste systemer og systemminnet blir jo alt for seint til å dra fordel av det. Lenke til kommentar
WinFS Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Dessuten er det en ting man må være oppmerksom på:Mange hovedkort skal lanseres med 1 x PCI Express slot og resten "vanlig" PCI.... 1 x PCI Express??? jeg tror det skulle være 16 x PCI Express.... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Skulle ikke overraske meg om tilsvarende PCI-EX versjon av kortene blir dyrere enn AGP i starten, uten at det er noen god grunn for det... Men jo fortere de kommer ut, jo bedre. Lenke til kommentar
mark Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Dessuten er det en ting man må være oppmerksom på:Mange hovedkort skal lanseres med 1 x PCI Express slot og resten "vanlig" PCI.... 1 x PCI Express??? jeg tror det skulle være 16 x PCI Express.... skulle nok være 1 stk Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Dessuten er det en ting man må være oppmerksom på:Mange hovedkort skal lanseres med 1 x PCI Express slot og resten "vanlig" PCI.... 1 x PCI Express??? jeg tror det skulle være 16 x PCI Express.... skulle nok være 1 stk Tror nok det jeg og. Lenke til kommentar
Troggen Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) IN TAIWAN, AT COMPUTEX ATI will introduce two of its PCI Express cards. The RV380 based card that will be called X600 from now on is a mainstream card that will occupy the sub $200 market and it based on 0.13µ (micron) architecture. RV370 is ATI's first 0.11µ chip, will be called the X300, will sit in the sub $100 market. Tenkte det kunne være kjekt for dere å vite det Endret 27. mai 2004 av Troggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå