Mafo Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvordan ta vare på batteriet? De fleste som har eid en mobiltelefon har opplevd at batterilevetiden gradvis synker, men finnes det noen måte å forhindre dette på? Vi tar saken. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Bra artikkel, men savner førstegangslading... Før i tide mener jeg å huske at det stod i Nokia bruksanvisningene at førstegangslading bør ta 10-12 timer. I dag står det ingeting om førstegangslading i bruksanvisningen til nyere tlf... I hvert fall ikke til Sony Ericsson telefoner. Jeg har hørt at du bør lade mobilbatteri i 16timer første gang, og det er noe jeg har begynt med på dei siste nye telefonene jeg har hatt. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Nokia anbefaler til sin 7610 at man lader opp batteriet "mer enn normalt" de to/tre første gangene... Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Det står man ikke burde lade batteriet med hurtiglader...... Det følger jo kun med hurtiglader i nokia sine telefoner. Betyr det at jeg burde bruke min gamle 3310 lader til å lade min Nokia 6260? 1 Lenke til kommentar
benlen Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Takk for bra artikkel! Det klarerte en del. Ang førstegangs ladning av Li-ion så kan jeg ikke skjønne at det er noe vits i å lade batteriet mer en normalt, da laderen selv skur seg av når det er fult! Riktig? Bennern Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Kjempe greier, har stordiskusjon med flere av vennene mine om hvordan man skal lade batterier, nå kan jeg bare skrive ut denne guiden så er det avgjort. Finfin guide forresten. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Lad batteriet så lenge som mulig. Helst 16 timer for å være på den sikre siden. Det skader jo ikke. Bedre å lade for lenge enn for lite. Du får igjen for det seinere. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Det ebste tipset til førstegangslading: følg det produsenten skriver i instruksjonsboka Tviler sterkt på at produsenene lyver om dette. Jeg ladet f.eks min SE T300 i 1,5 timer første gang for 3,5 år siden, da var batteriet fullt, den dag idag er standbytiden dens fremdeles over ei uke med lite bruk Samme gjelder min K750i som jeg har hatt snart et år, ladet i 2 timer slik det stod i brukermanualen og standbytiden er fortsatt over ei uke med lite bruk. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Noen moderne telfoner må lades hver dag? Det er ganske dårlig isåfall, synes batteri begynner å bli skort på min 5.5 år gamle Nokia 3210, og selv det varer i 3-4 dager. (NiMH desverre) AtW Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 En ting som burde vært nevn i en slik artikkel er at man bør ta ut laderen fra strømkontakten når man ikke lader telefonen siden laderen bruker strøm ved å være tilkoblet strømnettet uansett om en telefon er tilkoblet eller ikke (utfra hva jeg har lest) Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Veldig bra artikkel, men den gjorde meg dessverre oppmerksom på at mobiltelefonen min "dreper" sit eget batteri! Har en SE P900 som bruker de Lithium-Ion batteriene. Og det står at de ikke bør lades helt ut! Batteriet mitt varer bare noen tmer nå, fordi det har blitt brkt mye og det lades derfor alltid helt ut fori jeg ikke gidder å sette det på lading hele tiden... Må nok kjøpe et nytt batteri... Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Noen moderne telfoner må lades hver dag? Det er ganske dårlig isåfall, synes batteri begynner å bli skort på min 5.5 år gamle Nokia 3210, og selv det varer i 3-4 dager. (NiMH desverre) AtW 5876568[/snapback] nå gjelder helst det utsagnet telefoner som lg p7200 og motorola razer. dette er telefoner som har fargeskjermer og annet snacks i en veldig liten pakke. dermed ender du opp med en telefon som har mye som eter strøm i kombo med ett veldig lite batteri... Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 En ting som burde vært nevn i en slik artikkel er at man bør ta ut laderen fra strømkontakten når man ikke lader telefonen siden laderen bruker strøm ved å være tilkoblet strømnettet uansett om en telefon er tilkoblet eller ikke (utfra hva jeg har lest) 5876643[/snapback] skulle nok være korrekt det ja... Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Herlig guide. Mange som trenger denne. Møtt på mange som hardnakket har påstått at man skal lade helt opp og helt ut de første gangene. Dere setter de på plass nå Lenke til kommentar
Holtemann Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Hvorfor i alle verdener nevner dere ikke førstegangslading. Jeg ble jo så glad når det endelig kom en artikkel som rettet på alle forståsegpåerne, men at dere faktisk ikke nevner det udiskutabelt mest bestridte temaet, førsegangslading, er jo krise. Og NEI Eirik-h, hvorfor i all verden er det på den sikre siden å lade et batteri i 16 timer. Lad til det er fullt. Les mer om batteriene, og forstå hvordan de fungerer. Endret 6. april 2006 av Holtemann Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hvilke kilder har dere brukt? Normalt sett oppgir dere (amobil) kilder i hver artikkel... Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Heisann Vi har lagt til et avsnitt om førstelading nå. Dette er ikke en problematikk i det hele tatt lenger, og det var vel kanskje derfor vi glemte å ta det med, men er helt enig i at det hører hjemme i en batteriguide. Når det gjelder kilder, så ble førsteutkastet av denne saken skrevet før vi begynte å oppgi kilder, så vi kan ikke si for sikkert om det har blitt brukt tredjeparts kilder. For det meste har vi uansett basert oss på opplysninger fra produsenter, bruksanvisninger og batterieksperter - ikke andre publikasjoner. Lenke til kommentar
Holtemann Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Meget bra. Denne artikkelen er fra nå en en knallgod referanse til alle som lurer. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hvorfor lader folk telefonen i 16timer, når laderen "kobler" ut når batteriet er fullt? altså etter ca. 3 timer.... Hva er poenget?... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg