Gå til innhold

Waterchill pumpa?

Anbefalte innlegg

Her et litt pussig problem. Det gjelder da pumpa på waterchill settet, eller jeg tror det gjelder pumpa :p

Problemet mitt er:

Jeg får veldig bra temperaturer dersom pc-en har stått av en stund, psu må også være avslått(må stå noen timer).

Da ligger temperaturen på cpu på ca 36 idle og 44 load, det er jeg da fornøyd med, men dersom jeg må restarte stiger temperaturen opp til 44 idle og over 50 load. Får samme temperaturer dersom jeg bare slår av pc-en og lar psu stå på.

Synes det er litt merkelig. Synes og at pumpa bråker veldig, har en knitrelyd som alltid er der, og det irriterer noe så sinnsykt.

Håper noen kan hjelpe meg med problemene, litt irr og ikke kunne restarte. Da blir maskinen ustabil :no:

Endret av BePe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også det samme knitre/surkle problemet.

Jeg tror det er fordi at jeg har tilsammen 4 eller 5 meter slanger i mitt system.

Har du mye slanger i ditt kabinett?

En annen mulighet er vel at det er mye luft i systemet. (Derav surkling)

Skal senke ned pumpa i vann når jeg kommer hjem, så skal jeg teste om dette endrer litt på knitrelydene.

Lenke til kommentar

vel, slik er det med min aquastreampumpe helt til du får ut all luft!!

Kjøleevnen nedsettes ganske mye med luft i systemet. Prøv å få ut lufta og prøv igjen :) Sjekk slanger og blokker, og se om du kan finne noe luft.. Du kan også prøve _forsiktig_ å helle litt på kabinettet i forskjellige retninger (men pass på at den ikke får inn mer luft fra tanken)

Min pumpe lager ofte en bitteliten strøm av bobler akkurat når den blir startet, men den forsvinner etter 30 sekunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...