Gå til innhold

Waterchill Antartica: Problemer med støy fra pumpe

Anbefalte innlegg

Hei alle,

er ny bruker av forumet og fant ut at denne seksjonen måtte passe best.

Kjøpte like før påske min første vannkjøler til en AMD basert PC. Kit'et jeg kjøpte er WaterChill KT03A-L30 Antartica med Dual Radiator (varenr hos Komplett 123971).

Jeg har omtrent fra dag 1 hatt problemer med støy fra pumpen ved oppstart. Når jeg slår på maskinen (kit'et er koblet slik at det starter sammen med PC'en) virker det i 2 av 3 tilfeller som om pumpen starter "på feil fot" og støyer ekstra mye - lyden kan minne litt om den "knattringen" man har i begynnelsen før man får all luft ut av systemet. Jeg har gått over alt uttallige ganger uten å finne at systemet tar inn luft. Dersom jeg slår maskina av/på et par ganger starter den med det jeg antar er normalt støynivå på pumpen, en mer behagelig og jevn during (mer behagelig - og fremdeles på grensen av hva jeg kunne ønske).

Ved ett tilfelle har jeg også opplevd at pumpen IKKE startet sammen med resten av systemet.

Den siste uken har støyen forverret seg betraktelig. De ganger jeg har fått systemet i gang med "normal" støy, har det i løpet av ca 10 minutter gått over til den knattrende varianten.

Lurer på om noen vet hva dette kan være - må pumpen byttes eller er dette enkelt å ordne? Har ikke mye lyst å sitte uten kjøler å vente på byttepumpe.. Lurer også på om noen har vært borti tilsvarende, og om dette er et vanlig problem med denne slags utstyr.

Setter for øvrig pris på alle tilbakemeldinger og tips vedr. vannkjøling da jeg er forholdsvis fersk på feltet ;)

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, det høres ut som du har problemer med pumpen ja, råder deg til å ta kontakt med komplett og forhøre deg med dem. I beste fall tilsender di deg ei ny pumpe før du har sendt inn den gammle ; tips : spør meget pent...

Ellers så kan du jo eventuelt få tak i en Eheim 1048 pumpe, burde fungere fint sammen med settet ditt tror jeg.

Ps : Velkommen til forumet.

Lenke til kommentar

Det er eit kjent problem med hydro l20 pumpene. SA den er nok 0ydelagt. Send mail til komplett og krev ny f0r du sende inn din, viss ikkje dei vil det kan du senda den til Asetek. DA fAr du ny automatisk viss du beskrive problemet ditt pA eit klageskjema. Gjorde det her forleden, funka fint det :)

Lenke til kommentar

Hei,

takker for svar, alle sammen :-)

Jeg bestemte meg etter å ha lest lenge på Aseteks supportforum for å gå for Malvado's løsning med en Eheim 1048 pumpe, samt returnere Hydorpumpen og få den kreditert. Det virker som om det er en utbredt problemstilling med flere av Hydors pumper, noe Hydor selv synes å stille seg uinteressert til. Synd egentlig, for kit'et var ellers glimrende for en førstegangsbruker.

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet og nyte de siste støyende dagene før den nye pumpen kommer ;)

--

Har lest litt om Eheimpumpen, og funnet referanser til en Eheim mod (bl.a. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=243865 her på forumet). Kan det tenkes at den samme mod'en vil fikse problemet med Hydor L20 pumpene?

Fikk nettopp Eheim pumpen i hus og gleder meg til ikke å høre den ;)

Endret av PaulieWalnuts
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...