Rei Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Nettop kjøpt meg ny pc... -AMD Athlon64 3400+ -MSI K8T NEO-FIS2R -TwinMOS PC3200 512mb ram x 2 -Ati Radeon 9800xt -Cheiftec Dragoon Fulltower +no cd spillere og no anna drit.... Lest så mye fancy på nettet om vann avkjøling og overklokking så jeg tenkte jeg skulle dytte inn et vannavkjølinganlegg og prøve å dytte ut litt til av prossesoren men er lite happy på no kondens rundomkring prosseorn min så jeg lurte på om det er et stort problem med kondens... får du no kondens fjærner eller no rart til å smøre in slanger med??????? Takk på forhånd... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Ingen fare for kondens med vanlig vannkjøling. (Om ikkje du slenger radiatoren ut vinduet på vinteren da.) Lenke til kommentar
FaBiCon Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 hvorfor kan man ikke ha radiatoren ute på vinteren??. trodde det bille funke jeg. Lenke til kommentar
moray Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Man får kondens så fort temperaturforskjellern mellom to medier er for høy.. Man kan si "delta T" typisk 10 grader, det dannes kondens.. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Så lenge du ikke døtter inn et peltierelement så vil det nok gå bra. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ganske fin maskin So du må huske på å køyre systemet sirka 6-12Tima før du har inn i hovedkort. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Ganske fin maskin So du må huske på å køyre systemet sirka 6-12Tima før du har inn i hovedkort. Dette er vel ikke heeelt nødvendig.. Selvfølgelig er det å anbefale, men absolut nødvendig er det ikke. Prøv å vent i 3 uker på at vannkjølingen din skal komme, så ser vi hvor lenge du klarer å vente Endret 27. mai 2004 av Cloud Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Prøv å vent i 3 uker på at vannkjølingen din skal komme, så ser vi hvor lenge du klarer å vente 3 uker? Var den ikke på lager, eller bestilte du fra en møkkabutikk?! Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Vel, jeg vil si det er veldig nødvendig!! Du trenger ikke vente med å sette inn HK, men sett inn alt men ikke ha noe strøm på i det hele tatt (ikke leding i PSU heller). Så kjører du igang vannsystemet et par timer, og går nøye over ALLE koblinger. Hadde ikke jeg gjort det, hadde jeg vært 1 stk skjermkort fattigere! Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Du finner ganske fort ut om det lekker, det er for å få luften ut av systemet at det anbefales å la "vannet" få sirkulere noen timer... Kondens er ikke noe problem med vannkjøling, men hvis du bruker peltier element blir det en annen sak, da fryser kondensen og danner rim på hovedkort og sånnt, bør isolere med neopren gummi der. Ikke noe du trenger å bekymre deg for. Eneste du bør passe på med slangene er at de ikke får knekk og bøyer som gjør at slangen blir klemt sammen så vannet bremser der. Nice maskin forresten, lykke til Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Vel, jeg vil si det er veldig nødvendig!! Du trenger ikke vente med å sette inn HK, men sett inn alt men ikke ha noe strøm på i det hele tatt (ikke leding i PSU heller). Så kjører du igang vannsystemet et par timer, og går nøye over ALLE koblinger. Hadde ikke jeg gjort det, hadde jeg vært 1 stk skjermkort fattigere! Lagde vannkjølinga selv jeg, det begynte å lekke etter 4 dager. Ett hovedkort + ett skjermkort fattigere Lenke til kommentar
am3k Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Denne skulle nok ha blitt flyttet over til vannkjølingsdelen. Passer nok bedre der enn under luftkjøling Lenke til kommentar
moray Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Må være omorganiseringen av forumet sin skyld. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Med all sansynlighet er det nok der feilen ligger ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå