Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst AP,Hvilket?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer endelig å få meg trådløs basestasjon,har minimalt erfaring med det(bare brukt 11mbit wifi)

 

Her er hva jeg trenger:

 

1.Basestasjon (ikke med router funksjonalitet)

2.Mulighet for ekstern antenne

3.54mbit

4. Må være bra,ha god sende styrke,da jeg kommer til å bruke laptopen litt langt unna AP.

 

Har sett en del på 3com og Linksys.

Dlink og Cnet hvil jeg ikke ha.

Hva med Cisco,har de noe bra utsty,eller er det mye dyrere?

 

Vurdere sterkt et 3com AP,men muligheten for ekstern antenne på de ser dårlig ut..

 

Og trenger jeg bridging og repeating?

 

Noen som har noen forslag? :)

 

Miracl

 

ps: takk for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har veldig dårlige erfaringer med 3Com når det gjelder rekkevidde.

Har selv ASUS 500g som er en trådløs router.... (finnes som rent aksesspunkt, 300g) ... Ekstremt bra.... routeren står i kjelleren og jeg sitter i andre etasje, med laptopen i et skap med asus wl-100g pcmcia kort, og det går så det suser.... faller aldri ut .... anbefales

Lenke til kommentar

Cisco er vel rimlig overkill for hjemmebruk, linksys derimot(som er eid av cisco) en mye mer økonomisk løsning for hjemmebruk.(har riktig nok ikke sjekket muligheten for ekstern antenne på linksys)

 

Skal du på død og liv ha cisco med mulighet for ekstern antenne så ligger de på ca 5000kr...(Cisco AP1200 & 802.11b )

 

Bra at du ligger unna dlink, har bare dårlig erfaring med rekkevidden dems.

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å ta en titt på produkente til Linksys, meget bra produkter til en billig penge. De har mulighet for ekstern antenne via RP-TNC kontakter. Må også si det enda en gang, lønner seg alltid å ha et helt trådløst nett av samme merke, altså f.eks alt linksys. Fungerer best da! :yes:

Lenke til kommentar

Takk for svar..

 

Cisco har jeg droppa,da det er alt for dyrt.

Dlink og Cnet har jeg droppa.

 

3com har jeg delvis droppa,ser ikke ut som de ap'en demmes har mulighet for ekstern antenne.. :/

 

Har sett en del på linksys,eneste jeg ikke liker med det,at at utstyret ser så yalla ut,AP kommer til å stå lett synelig,så blir litt kjedelig med noe som er blått og svart da.. :/ Men bortsett fra det er linksys aktuelt..

 

Men...

 

Har Sett en del på Asus WL-500G og Asus WL-300G

WL-300G har jeg gått litt bort ifra da WL-500G har en god del flere muligheter..

Noen som har erfaring med WL-500g? det kom jo ganske bra ut i test på barbara.no og itpro.no..

 

Innebygd switch,parallel port,usb bort o.s.v.. virker veldig bra..

 

Men bare kom med flere meninger og svar..

 

MiRaCL :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...