sim Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg har laget et artikkelscript der jeg henter hele artikkelen fra en mySQL-database. Jeg bruker allerede funksjonen nl2br() for å gjøre om \n til <br />. Jeg vil gjerne dele tekstene opp etter avsnitt, altså legge dem inn i <p> </p>. Er det noen ferdige funksjoner som kan gjøre jobben for meg, eller må jeg til med hammer og spiker ? Om det ikke er noen ferdige funksjoner, gidder dere gi forslag til mulige løsninger ? På forhånd takk Lenke til kommentar
LoS Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Slik at koden blir seende slik ut i html? <p>Her har jeg skrevet noe, og der</p> <p>trykket jeg på enter knappen.</p> <p>hei der kom jeg borti enter knappen igjen</p> ? Du kan jo skrive dine egne avsnitt med <p></p> i artiklene dine, med mindre du har brukt strip_tags(); uten å la det være noe igjen Eller har jeg misforstått alt nå? Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Joda, selvfølgelig går det an, men det blir tungvindt. Vil gjerne at dette skal skje mest mulig automatisk. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hvis jeg misforstod deg rett nå, så ville du egentlig bytte ut <br /> med <p>og/eller</p> En liten eksempelkode: echo '<p>'.str_replace("<br />","</p><p>",$row['index']).'</p>'; Tror denne skal fikse biffen, veit ikke om det er den beste måten å gjøre det på, men det funker $row['index'] er det du henter ut ifra MySQL Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg skal ta å teste dette "first thing in the morning". Nå skal jeg legge meg.. Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå