RuneBr Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Har en MSI Mega PC som aldri har vært helt god. Hadde først XP Pro (IT-avdelingen på jobben la det inn), men PCen krasjet en gang i blant (en gang eller to i uken). Hadde den inne til forhandleren, som påstod å ha fikset den ved å ha oppdatert med siste servicepack og lagt inn de siste driveroppdateringene. Problemet fortsatte imidlertid. Etter at forhandleren gikk konkurs har jeg vært mer overlatt til meg selv (og en IT-avdeling som ikke har kapasitet til å hjelpe med PCer til hjemmekontor). Forsøkte å reformatere og legge inn XP Pro på ny, men fikk en feilmelding på slutten av installasjonen som tydet på at det var noe galt med sektorene på harddisken. La da inn W2k Pro. Det gikk knirkefritt å legge inn, men problemene med PC-krasj startet igjen etter et par dager. La deretter inn alle service packs og updates fra Windows, samt noen MSI-drivere jeg fant på hjemmesiden deres, men vet ikke helt om jeg gjorde det riktig på alle driverne. Problemet tiltar nærmest dag for dag. PC-en låser seg, eller jeg får blåskjem. Har samlet feilkodene fra siste uke: 0x0000001E (Node_exception_not_handled) 0x000000C2 (_Pool_caller) 0x0000000A (_not_less_or_equal) 0x000000D1 (_not_less_or_equal) 0x00000024 (S_file_system) I tillegg får jeg ganske hyppig opp en dialogboks om at jeg bør kjøre ChkDsk-verktøyet, en oppfordring jeg lydig følger. Mine hypoteser er at - det er noe galt med driverne jeg har forsøkt å legge inn - det er noe galt med harddisk - det er et virus (Det er ikke installert noen programvare utover Office og Opera, men før vi sendte den til forhandler første gang surfet min samboer en del på øst-europeiske sider uten noen hemninger ift. å trykke OK på det meste av spørsmål...) Hva mener dere? // Rune Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 tror det kan være harddisken eller cd`en din som er gåen. har sett endel feilmelding under installasjon når harrdisken eller cd`en er gåen. siden at du får krasj i Windows så er det nok harddisken din. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Høres ut som det er disken som snart tar kveld, hadde omtrent samme symptomene sist disken min krasjet. Da var sektorene fysikk ødelagt, så disken var bare å kaste. Her er et nyttig program som sjekker disken, gir beskjed ved forandringer. HDD Health: http://www.panterasoft.com/ Lenke til kommentar
Scix Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 slet med det der eg og før. bytta ut IDE kabelen som går fram til hardisken, så no er det problemet ute av verden. no er det bere rundll32.exe som eg slit med Lenke til kommentar
RuneBr Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Takk skal dere ha. Skal installere en ny harddisk og nye kabler, så får vi se om det bedrer seg // Rune Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå