[L]337-Zonic Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Fujitsu Siemens Amilo M1420 med ”Dothan” Fujitsu Siemens lanserer i disse dager en helt ny modell i sin Amilo M-serie. Modellen går under navnet M1420 og leveres blant annet med Intels nyeste Pentium –M prosessor. Designmessig ser maskinen ut som en lekkerbisk. Les artikkelen her Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Den ikke bare ser lekker ut, den ER lekker Viften tar litt av når den går som værst, men ellers er alt en fryd så langt. FarCry på 1420 går helt greit..... Lenke til kommentar
for_tøff Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ser ut som om denne bruker _nøyaktig_ samme "kabinett" som Medion Mim 2030, som jeg har forstått har svake høyttalere (Se Medion Review?) Ellers så ser jo spec'en kjekk ut. Lurer på hvorfor den bruker chipsett med integrert grafikk (855 GME) når den har ATI Radeon 9600 ? Lenke til kommentar
for_tøff Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har du prøvd maskinen !? Trodde ikke den var leveringsklar enda... Lager vifta plagsom lyd ? Hvordan er kvaliteten på høyttalerene ? Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) OMG blir ikke stort penere enn den der. Den som hadde penger til noe sånt :/ ... Endret 27. mai 2004 av bugbear Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Høyttalerene er helt ok. Vifta bråker en del, men den går jo ikke med mindre maskina jobber som fy... Har ikke testet den mye enda, men jeg må si at den er noe av det flotteste jeg har sett på lenge. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 OMG blir ikke stort penere enn den der. Den som hadde penger til noe sånt :/ ... men den var dyr så hvis man hadde penger til noe sånt er det bedre å bruke dem andre steder på andre pcer hvor du får mer for penga Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ikke sikkert du får stort mer.... Lenke til kommentar
for_tøff Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Trodde disse centrino maskinene skulle være tilnærmet lydløse jeg. Hva vil det si at maskina "jobber som fy" - spilling ? Har du testet batteri-levetid ? Har den PCMCIA port ? Er litt nysgjerring, har nemlig nettop bestilt en slik sjøl... Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg fikk den i dag, så batterikapasitet har jeg ikke testet. "Jobber som fy" er langt inne i FarCry, og da er det liten tvil om at vifta går. Mulig det er noen knep som endrer dette... Den har en PCMCIA port. Lenke til kommentar
for_tøff Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har du versjonen med 1.7 GHz ? Er det en Dothan eller Banias processor ? Hadde vært interessant å vite om vifta starter hvis du ikke bruker grafikk-intensive men bare cpu-intensive applikasjoner. Skal bruke den til Cubase/musikk produksjon selv og da er det kjekt å slippe vifte-støy. Digg hvis du tar deg tid til å lage er mini-review etterhvert ... ! Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg vet dessverre ikke hvilken prosessor som står i (kan selvfølgelig sjekke i morgen). Nå skal det sies at jeg så langt kun har brukt den til å spille FarCry, så støy i vifta kan vel tas med en klype salt. Jeg skal teste den mer i helga, men kommer nok ikke til å lage noen review... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 den var ikke dårlig, tror nok at Intel har funnet gull med den nye CPUen. Tror faktisk at AMD kommer til å få mindre markedsdeler, siden det blir færre som kjøper stasjonær datamaskiner, og flere kjøper bærbare maskiner. Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Maskinen jeg har er utstyrt med en 1.6GHz Banias prosessor. I dag har jeg stort sett jobbet med bilder (Adobe Photoshop), og den er stille som en mus Lenke til kommentar
for_tøff Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hva syns du om skjermen ? Kan du si noe om batteri-levetid ? Mange takk ! Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Skjermen er skarp og god, men noen vil sikker ha mer enn 1280x800. For min del synes jeg det er helt greit på en 15" WideScreen. Når det gjelder batterikapasitet har jeg ikke testet dette enda, men det ser ut til at den holder rundt 3 timer. Dette er selvfølgelig sterkt avhengig av hvordan maskinen benyttes. Lenke til kommentar
Estella Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Nå har jeg bestillt denne M1420. Den så virkelig rå ut, slank og lekker. Den har noen mangler, men det blir individuelle behov. Den mangler IR, serie- og paralellport, har bare 3 USB, så jeg må nok ha meg en USB hub. Nå er det bare å vente Lenke til kommentar
Andreas83 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Har ikke M1412 IrD? jeg har sett så mange forskjellige specs på den og den tyske jeg har lest sto det det at den hadde 1 x fast infrared. Hvordan er skjermen til spilling? eneste som mangler for at den ikke er perfekt altmulig pc er bluetooth, evnt IrD og litt kraftigere skjerm Lenke til kommentar
Estella Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Nei, den jeg så hadde IKKE Infrarød port. Var og så på PC'n fredag i forbindelse med en hjemmePC avtale. M1420 hadde kun følgende tilkoblinger: 3 USB, firewire, PCMCIA, s-video, CRT, LAN, modem, minnekortleser for små kort, mic in, hodetelefon ut, i tillegg at WLAN var innebygget. Den utgaven jeg får hadde heller ikke PRO utgaven av Radeon 9600, likevel virket skjerm og skjermkort godt nok i massevis for å kjøre BF Vietnam. Forøvrig støyet maskinen overhode ikke, var slank og lekker i designet. 15,4" skjermen virket ikke større/bredere en en vanlig 15", bare smekkrere. E Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå