Gå til innhold

min første HTML/CSS sak, uten tabeller ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg mener jeg har testa og prøvd det meste når det gjelder padding og margins, men det blir liksom bare feil.

 

Mest av alt ville jeg vel ha en div til, men det går kanskje ikke med mitt oppsett. Jeg tror jeg får se litt på posisjoneringen og finne på noe lurt.

 

_

johanf

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Okay, jeg fant ut hva jeg skulle gjøre med div'ene, når det gjaldt luften jeg ville ha i bunnen. Og så tenkte jeg at jeg kunne putte valideringen i en footer div.

 

Men(!) - den er totalt (okay, iallfall litt) forskjellig i IE og Opera. I Opera oppfører den seg nesten som forventet. Plasseringen av selve div'en er riktig, men teksten havner utenfor!

 

I Internet Explorer oppfører den seg riktig når det gjelder plassering av tekst, men selve content div'en er forskjøvet 2px mot høyre!?

 

Detta er bare teit ... hehe - noen som har tips?

 

_

johanf

Lenke til kommentar

God morgen (dag?) igjen folkens.

 

Jeg fiksa så alt står riktig ved å legge inn en div til, som flyter til høyre. Dette for å kompensere for meny div'en som flyter til venstre. Nå blir selve inneholds div'en sentrert. Jeg vet ikke om dette er en "fullgod" løsning, men det funker iallfall.

 

Mitt siste problem nå er at selve footer div'en ikke ser lik ut.

 

Her er hvordan det ser ut i Internet Explorer - sånn det skal se ut!

delusory.ie.jpg

 

 

Her er hvordan Opera viser det, ikke helt fornøyd her nei.

delusory.opera.jpg

 

 

Den gule fargen er bare der for å vise hva som skjer med størrelsen på selve feltet.

 

Jeg vet jeg fikk det til å se riktig ut i begge browserene tidligere idag, men jeg må ha fjerna koden som fiksa det. Teit ... :(

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Hadde faktisk samme problemet med Firefox (og muligens Opera) så sent som i går. Det viste seg at FF tok med default margin-verdier på p-elementet - noe som skapte en unødvendig høy footer. Så løsningen var altså å gi det aktuelle p-elementet en egen margin på rundt 2 px.

Lenke til kommentar
Hadde faktisk samme problemet med Firefox (og muligens Opera) så sent som i går. Det viste seg at FF tok med default margin-verdier på p-elementet - noe som skapte en unødvendig høy footer. Så løsningen var altså å gi det aktuelle p-elementet en egen margin på rundt 2 px.

Loomy, takk skal du ha! :w00t:

 

En liten

 

margin: 0 auto;

 

hjalp som bare det!

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...