Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Web-konfigurering av Speedtouch 510i

Anbefalte innlegg

Hei,

Har koblet en switch til mitt Thomson 510i, og har koblet til PC samt adapter for IP-telefoni fra Telio. Jeg behøver imidlertid å legge inn passord i ruterdelen slik at både PC'en og telefonen kan benyttes.

Når jeg går inn på 10.0.0.138 for å konfigurere modemet / ruteren får jeg bare opp "Basic" menyen, og denne inneholder også bare "System information" og "System log". Jeg har med andre ord ikke muligheter til å endre noe, og det fins heller ingen "Advanced" meny slik jeg leser at flere andre her har tilgang til.

Hvis jeg bruker Telnet får jeg imidlertid tilgang til alt, NAT, PPPoE, o.s.v. Jeg er likevel ikke nok inne i dette til å sette det opp riktig via Telnet.

Er det noen som vet hvordan jeg kan enable alle valgene i Web-grensesnittet?

Hvis ikke, er det noen som kan forklare med hvordan jeg kan sette det hele opp via Telnet? Telenors folk var hverken særlig kompetente elle særlig samarbeidsvillige...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Har koblet en switch til mitt Thomson 510i, og har koblet til PC samt adapter for IP-telefoni fra Telio. Jeg behøver imidlertid å legge inn passord i ruterdelen slik at både PC'en og telefonen kan benyttes.

Når jeg går inn på 10.0.0.138 for å konfigurere modemet / ruteren får jeg bare opp "Basic" menyen, og denne inneholder også bare "System information" og "System log". Jeg har med andre ord ikke muligheter til å endre noe, og det fins heller ingen "Advanced" meny slik jeg leser at flere andre her har tilgang til.

Hvis jeg bruker Telnet får jeg imidlertid tilgang til alt, NAT, PPPoE, o.s.v. Jeg er likevel ikke nok inne i dette til å sette det opp riktig via Telnet.

Er det noen som vet hvordan jeg kan enable alle valgene i Web-grensesnittet?

Hvis ikke, er det noen som kan forklare med hvordan jeg kan sette det hele opp via Telnet? Telenors folk var hverken særlig kompetente elle særlig samarbeidsvillige...

Telenors folk hjelper ikke til... fordi du må oppdatere Firmware for å få alle valgene... jeg lasteet ned ny firmware fre (www.speedtouch.co.uk eller så var det www.speedtouch.com)

da får du mulighet til og konfigurere DNS/NAPT/DHCP etc.... ganske heftig ;)

finner du det ikke på websiden eller vil ha litt assistanse? så kan du jo kontakte meg på irc....

Spyder- @ Efnet.... (#hardware.no f.eks)

når du installerer firmwaren er det litt viktig at du velger firmware og ikke instillingene, jeg installerte pppoa på modemet mitt :) noe som ikke heeeeeeelt fungerte :scared: , og riktige pppoe instillinger var i hverfall den gang nesten kul i hampen å få tak i....

lykke til :wee:

Lenke til kommentar

Mange takk for hintet Spydz. Jeg gikk inn på siden du anbefalte (www.speedtouch.co.uk) og der fant jeg faktisk en ferdig template for pppoe som funker med Telenor ADSL. Fant også et eget program (Wizard) til å sette dette opp med. Funker nå som bare det!

Siden fungerer greit brydde jeg meg ikke med å oppdatere firmwaren. Det får heller bli neste trinn en gang jeg har god tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...