Kenneth Dammyr Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hei Jeg har Logitech Z-680 og Creative SB Audigy2 ZS Platinum Pro. Jeg har i det siste lagtmerke til en liten skurring som blir sterkere jo mer jeg tar opp volumet. Når jeg hører den er den konstant, men jeg hører den ikke hele tida, men det kan ha noe å gjøre med at hvis selve lydfilen har sterk lyd så behøver jeg ikke så høyt volum. Derimot hvis lydfilen er svakere må jeg ta opp volumet, og da høres den bedre. Skal dog ikke utale meg sikkert der. Har prøvd å dra litt i plugger og feste kontakter, men ingen forskjell, kun når jeg drar ut den grønne kontakten fra enten hovedkortet eller kontrollenheten. Kan det være den som er ødelagt? Noen som har noen forslag? PS: Lyden er i alle høytalerne, også subwoferen. Litt kiipt å bruke 3000kr på lyd og så blir det herpa Lenke til kommentar
MrTeatime Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Har du kjøpt Z-680 nylig? De første utgavene av settet hadde problemer med kontrollenheten, det var særlig merkbart ved at man kunne høre en lav susing hele tiden fra høyttalerne. Logitech bytter ut alle eldre modeller av kontrollenheten gratis (vet ikke om de har avsluttet dette tilbudet i det siste, men tror det fortsatt er gyldig) hvis du tar kontakt med dem og problemet er kontrollenheten. Dette gjaldt da kontrollenheter med tidlig versjon av firmware. Lenke til kommentar
Nexor Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) De er ikke sprengt, da hadde du ikke hørt en lyd... Det vet jeg, for jeg har sprengt endel høyttalere , og da har jeg ikke hørt en lyd. Endret 28. mai 2004 av Nexor Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Lydkortet ditt har SPDIF utgang og høytalerene har SPDIF inngang. Bruk denne tilkoblingsmuligheten hvis du ikke gjør det allerede. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hva slags lydkort bruker du? Da jeg brukte den integrerte lydkretsen på mitt Abit IS7, fikk jeg nemlig en lignende skurrelyd. Den forsvant da jeg gikk over til et PCI-lydkort. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Utstyret er kjøpt i begynnelsen av februar, og som sagt så har jeg et Creative SB Audigy2 ZS Platinum Pro. PS: Hvor mye koster en sånn SPDIF ledning? Lenke til kommentar
Nexor Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 PS: Hvor mye koster en sånn SPDIF ledning? Ikke mye... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Eg har eit Z-640 og hadde samme problem med skurring. Syndaren var det integrerte lydkortet på Asus A7N8X. Kjøpte eit Audigy2 til 700kr og sidan har eg aldri høyrt noko til lydane. Men prøv med SPDIF Ein ide kan være å prøve det på andre maskiner\spelarar og sjå om du får same resultat Endret 29. mai 2004 av zeph Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 anlegget er komplett ødelagt, du kan bare komme og sette det på trappa mi så skal jeg kaste det for deg neida: grunnen er nok at signalmottakeren i høytallerene reagerer når strømbelastningen blir høy. Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 du kan jo prøve å koble høyttalerne rett i en forsterker da, jeg måtte det for å finne ut om det virket eller ei. fikke ikke lyd i tre av høytallerne å ble mildt sagt nervøs, jeg trodde de var defekte. men heldig vis var det bare det interne lydkorte på mitt p4p800 deluxe hk. er jo en god mulighet da for å eliminere feil, på denne måten kommer du hvertfall til å finne ut om kontrollenheten er gåend eller høyttallerne. så lykke til håper du finner ut av det ellers er det jo surt som f... da Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Hei Jeg har Logitech Z-680 og Creative SB Audigy2 ZS Platinum Pro. Jeg har i det siste lagtmerke til en liten skurring som blir sterkere jo mer jeg tar opp volumet. Når jeg hører den er den konstant, men jeg hører den ikke hele tida, men det kan ha noe å gjøre med at hvis selve lydfilen har sterk lyd så behøver jeg ikke så høyt volum. Derimot hvis lydfilen er svakere må jeg ta opp volumet, og da høres den bedre. Skal dog ikke utale meg sikkert der. Har prøvd å dra litt i plugger og feste kontakter, men ingen forskjell, kun når jeg drar ut den grønne kontakten fra enten hovedkortet eller kontrollenheten. Kan det være den som er ødelagt? Noen som har noen forslag? PS: Lyden er i alle høytalerne, også subwoferen. Litt kiipt å bruke 3000kr på lyd og så blir det herpa Mute alt i volum enn wave og volume og digital cd... mikrofon en av de største støy kilde. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 De er ikke sprengt, da hadde du ikke hørt en lyd...Det vet jeg, for jeg har sprengt endel høyttalere , og da har jeg ikke hørt en lyd. Selv om det kommer lyd, så kan elementet være sprengt, det varierer... Hvis diskanter blir sprengt, så begynner det med at det skurrer, etter du har gitt de en pause og spiller igjen så er det ingen lyd. Mellomtone- og bass-elementer høres ofte etter de blir sprengt, men skurrer fort og klarer ikke å spille særlig høyt, men det kan også ikke komme lyd i det hele tatt. Det varierer helt etter hvor hardt det ble kjørt når det ble sprengt og hvor lenge du kjørte det etter det sprang... Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 De er ikke sprengt, da hadde du ikke hørt en lyd...Det vet jeg, for jeg har sprengt endel høyttalere , og da har jeg ikke hørt en lyd. Spørs hvor kraftig den blir sprengt. Som oftest kommer det lyd, men den er bare skurrete. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 JA, jeg har noen sprengte høytalere de hører man mye støy fra så de trenger ikke nødvendighvis ikke gi fra seg en lyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå