eivindbirkeland Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg skal ta opp noe lyd som kommer inn "Line in". Hvilket program kan anbefales? Lenke til kommentar
kns Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Kommer litt an på hva du vil gjøre med lyden i etterkant. Du vil vel kanskje ha muligheten til å editere/klippe/lime i den? Dersom du kjører Windows, kan du jo enkelt og greit bruke det integrerte programmet Soundrecorder, som skal ligge på startmenyen under Accessories/Tilbehør --> Entertainment/Underholdning. Ellers er jo Sound Forge lett å anbefale, selv om det jo er noe større og dyrere program enn det du behøver? Fant dette på Download.com, virker som det er et helt greit program for opptak og enkel redigering av lyd: Audacity. Gratis er det visst også . Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 I utgangspunktet har jeg ikke veldig behov for å redigere lyden - det viktigste er å få den inn på maskinen slik at jeg kan få brent den på CD. Jeg har (allerede) kikket litt på Sound Recorder, men av en eller annen grunn vil den ikke ta opp mer enn 1 minutt? Sound Forge er, som du selv er inne på, altfor dyrt for mitt behov. Audacity har ikke vært helt villig til å ta opp lyd på begge kanalene, men det er antagelig "feil 40". Jeg må kikke litt nærmere på det. Lenke til kommentar
kns Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 I utgangspunktet har jeg ikke veldig behov for å redigere lyden - det viktigste er å få den inn på maskinen slik at jeg kan få brent den på CD. Jeg har (allerede) kikket litt på Sound Recorder, men av en eller annen grunn vil den ikke ta opp mer enn 1 minutt? Sound Forge er, som du selv er inne på, altfor dyrt for mitt behov. Audacity har ikke vært helt villig til å ta opp lyd på begge kanalene, men det er antagelig "feil 40". Jeg må kikke litt nærmere på det. Ante ikke at SoundRecorder hadde en begrensning på dette området, men ved nærmere ettersyn ser det jammen ut som det stemmer. I følge denne siden skal det imidlertid være mulig å endre dette. Likevel er jo det et kjipt og omstendelig alternativ. Ellers finnes jo GoldWave 5.0. Koster imidlertid $40, og det er vel kanskje litt dumt å betale for et såpass omstendelig program ved ditt behov.. WavePad er imidlertid gratis. Kanskje det er verdt en test? Kun 330kb! Her er også en enkel wave-recorder/editor, til $17.95. Og her er enda en! Også gratis. I følge beskrivelsen, ser det kanskje ut som dette er den beste til ditt bruk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå