Same- Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Er det noen som vet om denne skjermen er noe? Noen som har prøvd den? denne Den var jo ekstremt billig Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 It's a bird! It's a plane! It's... Super_oivind! Men hvor er han når man trenger ham? Evt enden er nær? Eller en av de andre i testpanelet? Ble kanskje litt vel kryptisk dette her... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Response Time (Tr/Tf) - 25 ms ISO 13406-2 sertifiser vet jeg ikke om den er les dette innlegg og lær en skjerm skal visse standarder ha responstid på denne er sletts ikke bra Jeg hadde personlig aldri kjøpt en sånn, jeg tror nemmelig den er bånn Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 dyp, dyp, dyp poesi. *sier seg enig med oivind_dahle* Lenke til kommentar
Same- Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Selfølgelig tror man at skjermen er dårlig når den er så billig. Men ingen vet sikkert. Så er det noen som finner tester av den noe sted? EDIT: Hvor ble det av den andre posten til oivind_dahle? EDIT: Hva skjer? Der kom den men ble borte igjen! Tror jeg må legge meg nå.... Endret 26. mai 2004 av Same- Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) magert søkeresultat på denne skjermen, noe som tyder på at det er et generisk produkt. Selges sikkert som Jalla GTi 19 lcd i Tyrkia ops. virker som om en annen web-shop har testet den for de melder om et sylskarpt bilde Sikkert grei skjerm til prisen, husk at det er ikke mange som produserer selve panelene. Endret 26. mai 2004 av ronndi Lenke til kommentar
boosting Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Response Time (Tr/Tf) - 25 ms >en skjerm skal visse standarder ha >responstid på denne er sletts ikke bra 25ms er ikke noe dårligere en andre dyrere modeller (ala. Syncmaster 193T, osv...fleste 19" er jo forløpig 25ms). Og som sagt 100x tidligere.. ms er ikke alt. >Jeg hadde personlig aldri kjøpt en sånn, >jeg tror nemmelig den er bånn Spurte ikke om personlige meninger, men om faktiske data ala tester Er vel i utgangspunktet skeptisk selv, men you never know. Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Sorry, men den ser heller tvilsom ut. Jankee er enig i det, så da er testpanelet enstemmig. Merk at dette bare er våre inntrykk basert på erfaring. Skal se om jeg kanskje kan presse den inn i skjemaet mitt i løpet av sommeren Lenke til kommentar
alexf Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Er ikke Nec sine anbefalte skjermer også 25ms? Det er jo selvsagt mer eller mindre åpenbare kvalitetsforskjeller på en billigskjerm og en kvalitetsskjerm, men 25ms er da 25ms? Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Når skal folk lære at responstid (ms) ikke er alt her i verden? 1. Produsenter som ikke ISO sertifiserer skjermene sine kan oppgi responstiden sin som hvor mange meter de klarer å rulle et egg uten at det knuser for alt vi vet. Bortsett fra ISO 13406-2 er det ingen standariseringe av hvordan man måler responstid. NEC kan måle dette ved rise-fall-rise, mens Matrix bruker rise-fall. Kan du forestille deg hvor mye tregere Matrix faktisk er hvis så er tilfelle? 2. Responstid måles kun i svart/hvitt. Farger (regner med at det er det folk gjerne bruker skjermene sine til) kan ha helt andre tall, og her er det forskjell fra panel til panel. Et kvalitetspanel, som koster mer, setter jeg mye penger på at er bedre enn et billigpanel. 3. Øivind har et søtt lite regnestykke som viser at vertikal og horisontal frekvens på skjermen setter en begrensning på hvor mange frames den kan vise uavhengig av responstid. Regner med at det kommer mer utfyllende i den lenge etterlengtede guiden hans Tror jeg har klart å vise at 25 ms ikke er 25 ms, og at hele hypen rundt responstid er veldig overdreven. Vær så snill å ta dette til dere så dere ikke ser blindt på dette tallet lenger... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 har skrevet 8 sider av den nye guiden. skal skrive noen konklusjoner og anbefalinger... Jobbe som f med den.... Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Jeg har denne skjermen. Trodde jeg hadde postet et svar her for noen dager siden, men neida... topic: skjermen er helt ok den. Det er ikke noen high end skjerm, og den sliter litt i raske spill som CS osv. Særlig når det er masse mørke farger. Men film er ikke noe problem. Men til mitt bruk som stort sett består av surfing, webdesign og koding er den helt ypperlig. Den sliter også litt hvis du går bort fra den native (<-- er det ikke det det heter?) oppløsninga.. Utseende er heller ikke det villeste. Så du får det du betaler for. Så sitter du på en sliten CRT nå og i tillegg spiller lite så er det bare å kline til på denne eidt: jeg har ikke sett så mange andre LCDer, men en kammerat av meg har samsung 173p, og jeg syns faktisk min skjerm er diggere å se på Endret 27. mai 2004 av harald_ Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Response Time (Tr/Tf) - 25 ms >en skjerm skal visse standarder ha >responstid på denne er sletts ikke bra 25ms er ikke noe dårligere en andre dyrere modeller (ala. Syncmaster 193T, osv...fleste 19" er jo forløpig 25ms). Og som sagt 100x tidligere.. ms er ikke alt. >Jeg hadde personlig aldri kjøpt en sånn, >jeg tror nemmelig den er bånn Spurte ikke om personlige meninger, men om faktiske data ala tester Er vel i utgangspunktet skeptisk selv, men you never know. hallo`, det er øyvind som snakker til deg!, da quoter man ikke negativt tilbake. les og lær av hanns råd Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 hallo`, det er øyvind som snakker til deg!, da quoter man ikke negativt tilbake. les og lær av hanns råd Hallo Og Øyvind er GUD? Ok den mannen vet mye om LCD skjermer, men ikke alt den han sier er riktig. Denne skjermen er nok ett bedre kjøp enn det priterrefill tilbudet! Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Ingen har sagt at han er gud, men vi i testteamet har vært borti endel skjermer, og magefølelsen vår stemmer skremmende godt når vi setter oss ned med en skjerm. Det er sant at responstid ikke er alt (takk gud at det er noen andre som har skjønt dette), men når vi ser på panelet, og det faktum at det er 19" så kan vi med stor sikkerhet fatslå at dette ikke er noen schlæger til spill. Mitt råd er å høre på Øivind, da det meste som kommer ut av munnen hans (offisielt ) stemmer godt med virkeligheten Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Man får bedre 17-tommere til samme pris? Samme oppløsning... Lenke til kommentar
Filla Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Denne skjermen er nok ett bedre kjøp enn det priterrefill tilbudet! Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg vet at LG L1910B er en bedre skjerm. Ikke det som var poenget. Pointet er at du slipper å vente i 1 mnd ++ i usikkerhet om du får noe for pengene du har fornhåndsbetalt. Lenke til kommentar
JensPetrus Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Det er sant at responstid ikke er alt (takk gud at det er noen andre som har skjønt dette), men når vi ser på panelet, og det faktum at det er 19" så kan vi med stor sikkerhet fatslå at dette ikke er noen schlæger til spill. Mitt råd er å høre på Øivind, da det meste som kommer ut av munnen hans (offisielt ) stemmer godt med virkeligheten Responstiden er jo helt normal, hva er det dere syter for? Virker som dere blir sure fordi vi andre nå har mulighet til å gjøre ett kupp og dere sitter der med de svindyre skjermene deres. Er faktisk folk her som gir en stor F i spill... som f eks meg! Hvem har påstått at denne skjermen er en schlæger til spill da? Skulle dere henge dere opp i noe burde det heller være "viewing angle", den er oppgitt til bare 85 grader! Har lest om 1 bruker her som har den og han virker fornøyd og 2 stk på produkterfaringer som også er fornøyde. Dette er jo tidenes beste pris på 19" da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå