Gå til innhold

rollespill - PS2

sp3c

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arc: Twilight Of The Spirits kan anbefales på det varmeste, omtale finner du her. Ellers er .Hack-serien utrolig spennende, del 1 er sluppet for en stund siden. Omtale til den er her.

Dark Chronicle skal også være veldig bra, har dessverre ikke fått prøvd det enda. Omtale av det er her.

Håper du finner noe du liker. :)

Lenke til kommentar

Hei,

Ikke start på .hack serien.. Jeg er ferdig med det spillet ( 4 dvd'er!! ), og er enig at det virket litt artig etter å ha spilt .hack I.. Men når de 3 neste er 100% identisk med det første, blir det helt meningsløst.

Jeg tror jeg starta med å gi første spillet 8/10 og endte på 5/10 til slutt.

Uansett, ARC the LAD er veldig kult rollespill, så kaster meg på å anbefale det.

Hvis du har muligheten til å spille import anbefaler jeg på det sterkeste XENOSAGA. Det er kanskje det kuleste rpg jeg har spilt på PS2.

Det er turn-based og har sykt mye film.

Dark Cloud 2 (eller dark chronicle kanskje det heter i europa) synes jeg også var artig, helt til jeg skulle starte å bygge den byen (boooring)

ps! KINGDOM HEARTS er også et veldig bra spill. Det får du for 299 nå også. ja jeg vet, Disney, men det er ikke slik i det hele tatt, jeg var veldig negativ til KingDom Hearts selv, men nå kan jeg nesten ikke vente på sequelen ;-)

Lenke til kommentar

Slenger meg på forslaget til EssspeN. Kingdom Hearts virkrt ''feil'', Disney og SquareEnix kunne umulig passe sammen... :nei:

Jeg er glad for at jeg kjøpte det! Spillet er utrolig bra, nå går jeg også og sikler etter oppfølgeren.

Er selv FF fan på leting etter nye RPG-spill, mye nyttig her! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp runda Skies Of Arcadia legends på gamecube, er å anbefale det også.. Kan også anbefale SuiKoden III (import), men grafikken er litt dårlig. Men spillet og historien er bra. Suikoden 4 gleder jeg meg sykt til.

Ellers kan det jo hende du kan få kjøpte Shadow Hearts I til en rimelig pris. vet mange ikke likte dette, men jeg synes det var artig å spille igjennom. Kanskje ikke så massivt som mange andre rolle spill, men battle systemet var litt artig. (man måtte trykke å treffe i circler og hvordan du gjor det der var utslag på hvor "bra" du traff motstanderen)

Jeg prøver å spille alle turn based rollespill jeg kommer over, siden det er favoritten. Hvis jeg skal rangere mine rollespill på ps2 som en referanse for dere, så gjør jeg det her.

1) Xenosaga (spillet inneholder sykt mye film, noe jeg er fan av. Turn based, og jeg ble nesten forelsket i KosMos)

2) FFX (første rollespillet jeg spilte faktisk, var jo veldig bra)

3) Kingdom Hearts (ikke turnbased, men vanvittig morro)

4) Arc The Lad (fett battle opplegg, bra historie. Et undervurdert spill!)

5) Suikoden III (Veldig bra story, bra spill, men primitiv grafikk)

6) Shadow Hearts (Turn based, sikler på sequelen allerde)

....

99) .hack (ikke kjøp dette!!!)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...