Gå til innhold

Utvikling av banner (Laget et nytt. Se nederst.)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et banner som jeg bare så vidt har begynt på, men har gått tom for ideer og pågangsmot.

 

Dere kan bare hive dere over den og prøve å utvikle den eller komme med tips.

 

Det som må være med er der:

- De to logoene og "Haram Folkebibliotek" teksten.

 

Resten der er bare forsøk på noe ekstra. Farven er ikke bestemt, men den nåværende farven passer godt til resten.

 

EDIT: Se nederst. Har laget et annet.

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. gidder ikke lage noe på den, men har noen pointere på den slik den er nå (selv om det ikke er rare greiene):

 

- Skal siden virkelig være SÅ blå? Blir litt gæren i huet av så markante farger.. Formelle sider (som jeg tipper dette er ment å være), tar seg best ut med lyse/nøytrale bakgrunner og farger (som de fleste andre sider)!

- Kjedelig. Prøv å få med mer grafikk, eventuelt sleng på et hue-filter på bokhyllene og sett dem til 0% transparent, bare for å få mer detaljer

- Typografien er minst like kjedelig som resten - men det kan kanskje passe til en bibliotekside.. IKKE bruk small-caps, det passet definitivt ikke her! Tror jeg kanskje ville valgt en serif-font av noe slag til en side for et bibliotek (mer formelt)..

 

Prøvde colorize på den høyre bokhylla og ga den samme fargeskjær som bakgrunnen og 0% transparency, synes det passa bedre. Prøv det!

Lenke til kommentar
Hvis du fjerner bevel & emboss-effekten på selve firkanten, så duger den :)

Får ikke til å ha den texture effekten viss jeg tar vekk det "rundt". Plager meg også, men vet ikke hvordan jeg kan ta vekk emboss effekten på hele ruten uten å måtte miste texture saken..

Lenke til kommentar

Den siste så jo ikke så ille ut, men den kunne sikkert gjort bedre.

 

Nå virker det som blått er themet til siden, http://www.haram.folkebibl.no/ , så det er kanskje lite man får gjort med det? Men etter min smak, så synes jeg faktisk http://www.mil.no har en veldig klar og tydelig header. Ikke noe som "forurenser" i bakrunnen. Her har dem "ikonet" til venstre i header og en enkel og tydelig tekst/info om hva denne siden er for noe til høyre for "ikonet". Så kunne du sikkert hatt meny under header og ikke inni header som jeg synes blir litt rotete eller utydelig/vanskelig å se at det er en meny.

 

Og hvis jeg ikke husker feil, så pleide univerisitetene å ha noe sånn standard oppsett i header noe ala det mil.no har. http://www.uio.no er og et greit eksempel på hvor ren en header kan være og egentlig bør være i offentlig tjenester, synes nå jeg. Ellers vet jeg ikke hvordan resten av layout/design ser ut i forhold til header du har nå, men etter min mening bør du bli inspirert/stjele ideer av f.eks mil.no/uio.no :wee:

 

edit: uff, klarte å skrive banner et sted :laugh:

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...