Gå til innhold

Bruke Opera i hele verden?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å reise rundt i hele verden og kunne stole på at du har tilgang på internett på din n6600? Tenkte jeg skulle ta meg en tur til india eller asia til vinteren. Hadde vært genialt hvis jeg bare kunne booke hoteller/hostels på telefonen etter hvert som jeg ble lei av å være et sted. Er jo ikke alle steder det er like lett å finne internett-tilgang..... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å reise rundt i hele verden og kunne stole på at du har tilgang på internett på din n6600? Tenkte jeg skulle ta meg en tur til india eller asia til vinteren. Hadde vært genialt hvis jeg bare kunne booke hoteller/hostels på telefonen etter hvert som jeg ble lei av å være et sted. Er jo ikke alle steder det er like lett å finne internett-tilgang..... :roll:

Dette har med hvilken operatør du har, og hvilket abbonement.

Sjekk netcom.no eller telenormobil.no for nærmere informasjon. Selv om du har f.eks. chess eller sense e.l. ville jeg likevel sett på de to førstnevnte adressene, siden det er en av dem som står for roaming avtalene.

Lenke til kommentar
Jeg kom ikke inn på internett i London, og det var med telenor privat+ :dontgetit:

Det var det jeg regnet med... Har hatt problemer med gprs i europa tidligere. Kom ann på hvilken operatør jeg valgte der nede. Men visste ikke om det var noe jeg kunne gjøre for å få det til eller om det var umulig.... Noen andre som har meninger om dette? Jeg har forresten Netcom.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så må du få satt opp en GPRS oppkobling mot den mobiloperatøren du er koblet til... Slik at du må få tilsendt ett nytt GPRS oppsett for den nye operatøren du får for å kunne bruke Opera i utlandet.

Dette kan blir priset høyt siden du ikke er kunde hos dem. Prisen på roaming (for tale / sms) er ikke så veldig høye lenger, men GPRS er noe annet...

GPRS oppsette til Telenor (eller Netcom) fungerer bare mot Telenor (eller Netcom).

Lenke til kommentar

da eg var i danmark i fjor hadde eg problemer med å få gprs til å fungere. dette var med netcom bedrift. etter noen dager med prøving og feiling fant eg ut at om eg valgte en annen operatør fra operatørlisten, da fungerte det. i mitt tilfelle fungerte det da eg valgte orange.

eneste eg fikk vite fra netcom den gangen var at eg ikke måtte røre noe med operatørene, bare la de være auto... men det hjalp meg fint lite :p

Lenke til kommentar
Jaja... Da kan jeg jo bare slå den tanken bort fra meg.... :( Det er vel ikke mulig å surfe via gsm?

det er ikke noe problem å opprette en tilkobling som er oppringt.

dvs at du betaler for tellerskrittene du ringer. blir som med

modem/isdn på pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...