Gå til innhold

lyse/gylne opp skjermen litt

defzx

Anbefalte innlegg

Jeg har to skjermer her som jeg jeg i dag har satt i dual mode.. Det jeg merker er at den ene skjermen er mye lysere enn den andre. En 17 og en 19 tommer. Det jeg det virker som er at 17 tommeren har en lampe bak skjermen slik at den blir mye lysere i forhold til 19 tommeren. Det at den er lysere/skarpere gjør ikke at den minster noen farger eller får dårligere kvalitet.

Jeg lurte på om det var noen programmer som stilte på akuratt dette her, har prøvd Power strip, men jeg får ikke 19 tommeren i nærhetn av lysheten til 17 tommeren. Dessuten blir kvaliteten på bilde dårligere, mister farger osv.

Det er litt vanskelig å beksrive, skulle gjerne ha vist dere bilde, men har ikke web server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan være at kontrasten eller lystyrken kan manuelt styres på skjermen.

Skru/still litt på dette og sjekk om det gjør forskjell

Jeg har jo gjort dette, stilt på Brightness og Contrast på skjermen, men skjermen er fortsatt mørk, ikke lys slik som den andre. Når jeg stiller på Brightness blir den bare hvitere, ikke lysere.

Lenke til kommentar
Prøvd å stille på hvor "varmt" bildet skal være? Let etter det i menyen på skjermen... noen tall som måles i Kelvin og er gjerne mellom 6000 og 9000.

Btw... stillt på gamma i ps?

Jeg har prøvd, men får den ikke til å bli som den andre. Har stilt på gamme å alt du. nja gamma stråling langt uta vinduet.

Neimen, jeg har prøvd å beskrive det best mulig, er ikke en lampe inni skjermen da? at jeg kan stille på den slik at skjermen blir litt lysere/gylnere..???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...