StepOw Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Har fått meg nye pc varer Men har et problem, får ikke en hardisken til å virke(den eneste sata jeg har..).. har et Abit NF7-S V2.0 og en WD Sata hd som jeg ikke får til å funke, jeg har instalert sata driverne fra hk... Den vil rett å slett ikke virke i windows...står at den er i i bios.. Jeg er nooB så...har sikert ikke forklart så godt, men håper noen vet hva som er feil:.. Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Litt feilplassert spørsmål da det hører til under lagringsmedier, men... http://forum.hardware.no/index.php?showforum=62 Hvis disken er helt ny ? må den partisjoneres/formateres i datamaskinbehandling er det en ny eller brukt disk - evt når og under hvilke omstendigheter sluttet den å virke ? Får du sagt litt om dette, så får du nok hjelp Ønsker du å installere OS på den disken ? så blir det litt annerledes, så det er viktig å få fram. Endret 26. mai 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Det er helt ny.. og jeg vet ikke helt hvordan partisjoneres/formateres i datamaskinbehandling:P noen kan vel forklare meg det.. Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Ok - Start/Kontrollpanel/Administrative verktøy/Datamaskinbehandling/Diskbehandling - her inne skal du finne den aktuelle disken, høyreklikk på den og velg ny partisjon, du får noen få spørsmål men bare trykk "neste" osv. Til slutt vil formateringen starte, noe som tar litt tid. Edit : Når du trykker på Diskbehandlig er det mulig du får spørsmål relatert til den nye disken - den må du igjennom først. Endret 26. mai 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 OK! Nå gjorde jeg som du sa, så nå står det at den formaterer, skal dette ta lang tid? eller der noe klikk Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Bra at det ordnet seg - regn med noe rundt en time til formateringen et nødvendig onde Når den er ferdig å formatere så er det ikke mer, den skal da funke. Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 flott, tusen takk for hjelpa da får tro det går nå Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 nå funker alt som det skal:P takk for hjelpa alle sammen! Men nå har seff grafikkorte streika..!! Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Eller du kan bare bruke partition magic som er mye enklere! Lenke til kommentar
Wild/card Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Tenkte jeg skulle øke ytelsen av hard disken. Har en WD caviar S-ATA. Hva vil gi best ytelse av en identisk disk koblet i Raid(o?) eller sette inn en 10.000rpm S-ATA disk til å ha programvaren på? Håper noen hgar noen tips... Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 sekke sånn ut:P jeg vet ikke så Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 4 10 000rmp i raid 0+1! Det røkker! vet ikke om det funker på sata enda da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå