Gå til innhold

Problemer med harddisk


Anbefalte innlegg

Jeg har en 200GB Western Digital Harddisk som jeg kjører Windows XP på som jeg har problemer med.

 

Jeg avsluttet Windows som normalt, via start menyen. Når jeg så skulle slå på PCen igjen, så kommer jeg ikke inn! PCen bare rebooter med engang etter bios. Dette skjer hele tiden til jeg slår av pcen eller går inn i bios.

 

Når jeg er inne i biosen, sier den nå at harddisken min bare er ca 8 GB...

Jeg prøvde å kjøre Windows XP cden og så gå inn på recovery konsollen... da får jeg opp filstrukturen ok, og iflg diagnoseverktøyene sier den nå at harddisken min er 190 GB... noe som stemmer. Jeg har prøvd fixboot og fixmbr uten hell...

 

Noen som vet hva problemet kan være?

 

Og noen som vet hvordan jeg kan få logga meg på NTFS partisjonen og iallefall få overført dataene til en annen harddisk?

 

Hadde vært supert om det hadde vært en kommando eller mulighet for å "logge seg på" disken i Windows 2000 for å få tilgang til dataene (her får jeg bare ukjent, og ikke kan ikke gå inn på disken, siden den er passordbeskyttet)

 

 

På forhånd: Takker for konstruktive svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo faktisk "logget deg på" når du bruker Recovery Console. Men du trenger vel en disk til for å kunne overføre data. Det enkleste er som regel å sette disken inn som slave i en annen PC.

Ellers så kunne du jo prøve en Repair Install, da installerer du på nytt uten å miste data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...