warillion Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Har to 512 mb brikker. En Twinmos og en Corsair XMS. begge er PC3200. Twinmosen fungerer, men når jeg prøver med bare Corsairen så piper den om at den er skadet. MEN når jeg tar den i en annen maskin, så fungerer den fint. Og CPU-Z finner den, men BIOS teller bare til 512 ved post. Har prøvd med BIOS update også. Og prøvd å bytte slot på minnen. Noen som har noen idé? Hovedkort er KT6 Delta, MSI Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) sikker på at prosessoren takkler to forselige ram merker? eller at det er dual chanel? Endret 26. mai 2004 av Natrium Lenke til kommentar
warillion Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) glemte å si at det fungerte med KT4 kortet mitt. og så funger den ikke med bare corsairen heller, men den fungerte i det gamle hovedkortet og i en annen pc Endret 26. mai 2004 av warillion Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 sikker på at prosessoren takkler to forselige ram merker? eller at det er dual chanel? Tror ikke prosessoren bryr seg om to forskjellige produsenter av ram....... selve "minnemodulene" produserer av et fåtall firmaer som selger til andre produsenter som twinmos.... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Den corsair-brikken er ikke tilfeldigvis en ECC/REG-brikke?? Ellers så kan du prøve å restette CMOS, slik at det ikke blir kluss med timings. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 ja den er en REG brikke! Er det feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå