Kultom Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Mye bra der, myesom e satt ut i produksjon av større firmaer og Sticky ? Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Sketchup vel? Btw, ja den fortjener sticky (synes nå jeg da) Kanskje lurt å be en mod om å fjerne alle replyene som er litt off-topic (som denne) for å få det mer oversiktlig? Takk, Takk, WizendraW alle kan ikke alt, jeg har ikke vært borti så mang tegneprogram. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Ja, sant nok som WizendraW sier; Du fortjener absolutt honnør for de tegningene, Bluesman! Meget dyktig gjort! Man blir visst av og til litt blind for slike detaljer, og tar vel slikt for gitt. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Går utifra at hvis folk lager og lagger til her, så fikser Diablito det slik at de havner på førstesiden? Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 genialt bra design på mange av di blokkene tror ej skal ta å stjele et Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Går utifra at hvis folk lager og lagger til her, så fikser Diablito det slik at de havner på førstesiden? jupp. bare gi meg linken Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 legger ut .skp fila her (sletter den innen kort tid pga plassen) bare sånn at det er sagt, jeg lagde den med hensyn til designet, ikke at målene på den er riktige. så det kan være at den er litt liten men det ser du selv. Diablito2k: Jeg får ikke åpnet fila i SmartSketh. Må åpne den der for og få den over i CNC-maskina. Kan du save den som en av disse fil typene: .igr .dxf .dwg .pid .spe .dgn .cel Vet ikke hva de alle er, men det er de typene som SmartSketh åpner. Hadde vært knall og fått laget en prøve i CNC-Maskina. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 .dwg utgaven satan å heldig du er med å ha tilgang til en cnc maskin... *misunnelig* Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hvor bor du bluesman? Håper du bor i oslo og kunne gjort meg en liten tjeneste Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) .dwg utgaven satan å heldig du er med å ha tilgang til en cnc maskin... *misunnelig* Takk for .dwg fila, men når jeg åpner den i SmartSketch er det bare et tomt ark?? Ingen ting er på arket?? Kanskje du har mulighet for og sjekke savinga eller save den i en ennen fil type?? Nå har jeg ikke direkte tilgang til en CNC maskin, men jobber der de har en og kjenner han som kjører CNC maskina. Så hender det at vi er der på kvelden og lager noen private ting.. mistabeen: jeg bor dessverre ikke i Oslo Endret 30. mai 2004 av bluesman Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 nå har jeg lagra det i de typene som går.. dxf utgave en annen type dwg Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Diablito2k: har du fått laget noen blokker??? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Får legge inn noen av mine noobie blokker Er hverken flink i vannkjøling eller sketchup, men jeg har det gøy og det er vel like greit Første jeg laget: Chipsett: Nei hva skal jeg si: Siste morroprosjektet: Det var det, no flaming plz Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Får legge inn noen av mine noobie blokker Er hverken flink i vannkjøling eller sketchup, men jeg har det gøy og det er vel like greit Tull, det einaste som er noob med disse blokkene er at du har lagra bildene i JPEG- formatet istadenfor PNG eller GIF. Den siste var jo ein god ide. Er planen at innløpene er dei to hola som står på skrått og utløpa på sidene? I så fall vil dei to innløpa jobbe mot kvarandre. Eg har eit forslag: Kutt ut dei to (retur)nipplane på sidene Lag ei innsnevring i plexilokket over ribbene Bruke dei to igjenverande nipplane som inn og ut Fordelen med dette er at då vil vannet bevege seg fortare. Årsaken til det er at tverrsnittsarealet blir mindre, v1 * A1 = v2 * A2. I tillegg går vatnet i ein sving då må vatnet i yttersvingen bevega seg raskare enn ellers. Då unngår du det som kanskje kan vere problemet med WW, RBX, TDX osv. Eg har ein hypotese som seier at vatnet står rimelig stille i midten, rett under innløpet. Det er muligens ikkje eit stort problem om ein brukar ei smal dyse slik som dette. Endret 14. oktober 2004 av Kvakksalveren Lenke til kommentar
kverna Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) hvor stor forskjell er det på jpeg og png/gif ? kan ta å fikse tipsene dine, så kan vi se hvordan det blir eneste jeg ikke skjønte var: Lag ei innsnevring i plexilokket over ribbene sånn at vannkammeret blir mindre ? sånn at vannet går rett ut igjen og ikke inn rundt ribben ? Endret 14. oktober 2004 av kverna Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 JPG er best til bilder tatt med fotokamera PNG/GIF egner seg til få farger innanfor eit område, screenshots osv. Det blir ikkje "kornete", eg rekne med at JPG bruker ein slags "gjennomsnittsverdi" for eit område, i motsetning til PNG/GIF. sånn at vannkammeret blir mindre ? sånn at vannet går rett ut igjen og ikke inn rundt ribben ? Nææj, slik at plexienlokket går (nesten) heilt ned til ribbene, då vil alt vatnet vere i kontakt med ribbene. Om det er for stor avstand mellom ribbene og lokket vil mesteparten av vatnet gå over ribbene. I bunnen er motstanden størst og der vil det vere minst utskifting av vann. Derfor er det best å tvinge vatnet til å gå nede i ribbene. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Åå! Hvorfor har ikke jeg sett denne tråden før!? Lenke til kommentar
Empty Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hvorfor er ikke denne posten satt som sticky ? Kjempe kjekk for alle som driver å lager sine egne blokker... Lenke til kommentar
Føss Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 kan min n00bhet spørre; hva er det tredje hullet i blokken til?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå