dude80 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg er en gentoo bruker og bruker gnome som gui. Har sett noen desktops til andre, og de har slike fancy desktops, som gjennomsiktig terminal (vet jeg kan bruke aterm, men den er ikke så bra) ++++, noen som kan vise meg? jeg programmerer en del, og ønsker et bra miljø, hva bruker dere? Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 gnome terminal har mulighet for "gjennomsiktighet" edit -> profiles -> (velg en profile) -> edit (i profiles boksen) -> effects-tab -> velg transparent background, og juster graden av gjennomsiktighet... Lenke til kommentar
SS7 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 aterm ikke så bra? Hva er det som gjør at noen andre terminal emulators er bedre enn aterm? O_o aterm -tr -sh 40 -fg gray +sb bruker jeg. Lenke til kommentar
mariux Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg synes aterm er mye bedre enn for eksempel gnome-terminal. gnome-terminal er nemlig skikkelig treg (ja faktisk) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 aterm -tr -sh 40 -fg gray +sb bruker jeg. Minner meg på hvorfor jeg bruker WindowsXP Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Minner meg på hvorfor jeg bruker WindowsXP Ja, fortsett med det du... Endret 27. mai 2004 av Swag Lenke til kommentar
bkak Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 aterm -tr -sh 40 -fg gray +sb bruker jeg. Minner meg på hvorfor jeg bruker WindowsXP Best du ikke prøver å overanstrenge deg med å se på noe du har kapasitet til å forstå, tror du skal holde deg til windowsforumet, jeg. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg klarte tydeligvis å provosere dere. Linux er tross alt religionen deres Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Betroz: Linux er ikke en religion. det er noe som folk holder på med fordi at de har interesse for det. bare sånn at det er sagt så er ikke XP så veldig pent at det gjør noe. (sikkert mange som er uenig) men jeg synes ikke at XP er pent i det hele tatt. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg klarte tydeligvis å provosere dere. Linux er tross alt religionen deres Religion? Neppe. Skjønt, GPL og slikt blir gjerne en religion for noen, men dem om det. Du er klar over at innlegg som kun er laget for provokasjon kan suspendere deg fra forumet? Prøver du virkelig å bryte reglene? Eller ville du bare demonstrere ignoransen din? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 OK jeg kryper til korset og unnskylder meg. Jeg er vel egentlig bare missunnelig på dere som har orket å sette dere inn i Linux, har tenkt å gjøre det selv engang. Men siden XP funker stabilt nok for meg så har jeg ikke lært meg Linux enda. Bare gammel og utbrukt humor fra meg. Sorry (jeg er ikke så noob, men lat ) Lenke til kommentar
[0x] Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Det er ikke stor forskjell på fedora core 2 og windows xp Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 ' date='27/05/2004 : 16:47'] Det er ikke stor forskjell på fedora core 2 og windows xp På hvilken måte? Er Fedora mindre Linux enn andre distroer? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Neh, men default-konfigurasjonen er ganske grei for nybegynnere, og det finnes mange grafiske kontrollsystemer med i pakka, takket være redhat. Helt likt XP er det nå ikke. Lenke til kommentar
pedjo Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 er det mulighet for og få meny linjen gjennomsiktig i kde? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 IKKE sammenlikn FC2 med XP - det er en grov fornermelse mot FC2! Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 IKKE sammenlikn FC2 med XP - det er en grov fornermelse mot FC2! Lenke til kommentar
ratix Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg gjør det, dø fedon! *ehem* .. fedora Lenke til kommentar
bkak Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 er det mulighet for og få meny linjen gjennomsiktig i kde? Vet ikke helt om du tenker på meny-popups (kcontrol -> Appearrance & themes -> Style -> Effects) eller selve kicker (baren nederst: høyreklikk, configure panel -> Layout -> Appearance -> Panel Background -> Enable Transparency. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Husker jeg installerte og testa Red Hat Linux 4.0 en gang i tiden. For 2 år siden testa jeg en verson av Mandrake, og ble ikke helt imponert. Men ting har helt sikkert blitt bedre nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå