Gå til innhold

Uff.. når skal jeg handle pc ?

Anbefalte innlegg

En AMD 64 blir nok ikke "gammel" med det første nei, med tanke på at det er 64- bit som enda ikke er fult i bruk er det nok den minste bekymringen (det vil jo, som alltid.  Komme nyere så og si hele tiden)...

Ang. spm om at en AMD 64 3000+ yter like godt som en P4 på 3 ghz er det riktig.  Det er nemelig det AMD mener med 3000+,3200+ osv, altså:

AMD:                             Intel,P4:

3000+  (2,8 ghz)             3,0 ghz

3200+  (2,2 ghz)             3,2 ghz

3400+ (2,4 ghz)              3,4 ghz

(Eksempel)

Dette er feil. Du må ikke bare tenke mhz. Desverre. Det er teknologien som teller og. X800Pro har ikke like rask gpu som 9600XT. Men det er teknologien som gjør at det er bedre. En A64 er langt bedre enn en P4 med samme mhz! åja!!

Endret av jossy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En AMD 64 blir nok ikke "gammel" med det første nei, med tanke på at det er 64- bit som enda ikke er fult i bruk er det nok den minste bekymringen (det vil jo, som alltid.  Komme nyere så og si hele tiden)...

Ang. spm om at en AMD 64 3000+ yter like godt som en P4 på 3 ghz er det riktig.  Det er nemelig det AMD mener med 3000+,3200+ osv, altså:

AMD:                             Intel,P4:

3000+  (2,8 ghz)             3,0 ghz

3200+  (2,2 ghz)             3,2 ghz

3400+ (2,4 ghz)              3,4 ghz

(Eksempel)

Dette er feil. Du må ikke bare tenke mhz. Desverre. Det er teknologien som teller og. X800Pro har ikke like rask gpu som 9600XT. Men det er teknologien som gjør at det er bedre. En A64 er langt bedre enn en P4 med samme mhz! åja!!

Er det ikke akkurat det han skriver da? Forøvrig er vel ikke ratingen til AMD basert på ytelse i forhold til Intel sine prosessorer, men eldre AMD CPUer. (Thunderbird om jeg ikke tar helt feil).

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar

AMDs pr-rating er jo åpenbart for at kundene skal kunne sammenligne med intel lettere, selvom amd insisterer på at det ikek stemmer...

Men ang. topic så synes jeg egentlig at barnesykdommene til a64 er en god grunn til å velge p4 om du skal kjøpe nå. Jeg hadde ikke satset på a64 om jeg skulle kjøpe pc denne uka (hmm, kanskje jeg skulle... :yes: )

edit: og btw er vel HT et godt argument for p4 om du skal drive med videoredigering osv? *litt usikker*

Endret av oycob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...