Gå til innhold

Uff.. når skal jeg handle pc ?

Anbefalte innlegg

Driver og skal handler pc.

Men hører mye om nye brikkesett osv. Hadde i utgangspunktet tenkt på en P4, men det er vistnok avlegs om et par mnd. Så jeg er utrolig i tvil. Klarer vente litt, men ikke så altfor lenge på ny maskin nå.

Noen tips til hva jeg bør kjøpe hvis jeg skal handle NÅ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg hadde tenkt litt på skjønner du..

Trenger noe i nærheten av 3ghz og 1 gb ram, så det må bli i prisklassen der jeg kan få dette.

en AMD 64 3000+ yter like godt som en p4 3ghz ?

og den blir ikke "gammel" på par-tre måneder?

Lenke til kommentar

En AMD 64 blir nok ikke "gammel" med det første nei, med tanke på at det er 64- bit som enda ikke er fult i bruk er det nok den minste bekymringen (det vil jo, som alltid. Komme nyere så og si hele tiden)...

Ang. spm om at en AMD 64 3000+ yter like godt som en P4 på 3 ghz er det riktig. Det er nemelig det AMD mener med 3000+,3200+ osv, altså:

AMD: Intel,P4:

3000+ (2,8 ghz) 3,0 ghz

3200+ (2,2 ghz) 3,2 ghz

3400+ (2,4 ghz) 3,4 ghz

(Eksempel)

Lenke til kommentar

jeg ville ha ventet nu ... :wow:

er jo SOMMER!!! og den kan jo nytes andre steder enn foran skjermen :)

er jo ikke bare på nett man finner jenter osv :scared:

vent til sommern er på hell... mye vil ha kommet på plass inntil da.. ;)

Lenke til kommentar

Tror jeg investerer i et AMD64 system med 1 gb ram.

Vil komme billigst unna det, skal ikke overklokke.

Trenger ikke firewire på hovedkortet, da jeg har dette på lydkortet (Trenger forsåvidt ikke noe lydkort på hk heller).

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122903&cks=PRL

burde jeg slå til med en slik + vifte (anbefalninger?)

eller, burde jeg kjøpe boxed ?

hva med hovedkort og ram som passer ? Har absolutt ingen erfaringer med AMD64, bare fått med meg at mange ramtyper ikke passer helt.

Ellers trenger jeg par-tre usb porter, + minimum 2 sata utganger.

Takker =)

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet! Men jeg skal vente, socket 939 kommer jo, vent til cpu-er til det er ute. Kjøp et hovedkort med sokkel 939, kt800pro (eller hva det nye brikksettet til via heter) og bra cpu, mye minne og det beste skjermkortet til AGP, PCI-E er ikke så bra :no: IKke ennå....'

DET ER JO SNART SOMMER :D

Lenke til kommentar
Expect the Athlon 64 3400+ and the Athlon 64 3000+ to show up in the Q1 2004. The Athlon 64 3700+ for both 754-pin and 939-pin Sockets will emerge in the early Q2 2004. In order to boost adoption rate of the 939-pin platform, AMD will also add Athlon 64 3400+ for Socket 939 into the family.

plukket dette opp fra denne artikkelen : http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20031212131528.html

Riktignok en nesten halvt år gammel artikkel.

Det som skremmer meg litt er : AMD will also add Athlon 64 3400+ for Socket 939 into the family

Dette betyr at det kan bli temmelig dyrt å kjøpe en socket 939 cpu. En Athlon 64 3400+ koster pr. idag 3750 på komplett.no

Denne artikkelen er gammel og mye kan endre seg......

Lenke til kommentar

Jeg tror det er lite vits i å vente til socket 939 med å kjøpe en prossesor som 3000+ eller 3200+ da disse sannsynligvis ikke vil komme på socket 939 uansett. Socket 939 blir ganske raskt, dyrt og eksklusivt, mens 754 vil leve videre, som noe for "mannen i gata" På meg virker det ivertfall sånn.

Lenke til kommentar

Ja det ser ut som om 3400+ vil være den "dårligste" cpu'en man vil få til 939. Og jeg ønsker ikke noengang å måtte betale 3750 kr for en cpu (dette er overprising av dimensjoner og egner seg kun til folk som har mye penger å kaste bort, eller for dem som måå ha det beste til enhver tid).

Det heller mot 3000+ og socket 754 for min del. Men jeg venter på nforce3 HK til 754. Et nforce 3 kort vil jo bare koste 5-6 hundre kr mer enn Nforce 2 tror jeg.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Hadde i utgangspunktet tenkt på en P4, men det er vistnok avlegs om et par mnd.

Uffda! Hva skjer om et par mnd. som gjør at min relativt nye P4 maskin plutselig blir avlegs? I think not!

Slik ståa ser ut for meg har AMD og Intel hver sine forcer for tiden, og valget er ikke lett. Athlon64 slår vel Intel med et hestehode når det gjelder hastighet, mens Intel kan skilte med HyperThreading (treffende beskrevet som 1 1/2 CPU).

Noe av fordelen med å velge Intel er at det finnes et godt utvalg av hovedkort og det er etterhvert "gammel" og velutprøvd teknologi - mens man ved å velge Athlon64 kan man få et raskere system til oppgaver som ikke drar nytte av HyperThreading (spill!), men man må foreløpig velge blant et begrenset utvalg hovedkort og må leve med de barnesykdommer som evt. følger med (minnekompabilitet på K8T800).

timtowtdi

Lenke til kommentar

vil anbefale deg å kjøpe LL minne, altså Low Latency hvis du skal ha amd64.

satte opp noe..

AMD Athlon 64 3200+ 2.2Ghz BOXED

2 450,00

Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB

2 950,00

Gigabyte K8NSNXP nForce3 250

1 795,00

Totalt: 7 195,00

edit: fra netshop.no

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...