catolh20 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Jeg har opplevd i senere tid etter mitt kjøp av et Abit KV7 Hovedkort at Chipsettet blir voldsomt varmt.. Jeg satt å spillte en stund, så fant jeg ut at jeg ville sjekke varmen, så jeg sjekka på Abit EQ verktøyet og fant der ut at Chipsettet var oppe i helve 74 varmegrader.. er ikke dette litt ekstremt?.. da jeg først fikk pc'n så var den rundt 50-60... noe som kan gjøres?.. kanskje abit eq så fucker opp viftekjølinga ellerno? *edit* Setter pris på svar, eventuelt "dissing" av abit via chipset.. heh.. er ikke helt fornøyd kan man si, er meget ustabilt i lag med Radeon 9600XT 128mb FireBlade Endret 26. mai 2004 av catolh20 Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Jeg har opplevd i senere tid etter mitt kjøp av et Abit KV7 Hovedkort at Chipsettet blir voldsomt varmt.. Jeg satt å spillte en stund, så fant jeg ut at jeg ville sjekke varmen, så jeg sjekka på Abit EQ verktøyet og fant der ut at Chipsettet var oppe i helve 74 varmegrader.. er ikke dette litt ekstremt?.. da jeg først fikk pc'n så var den rundt 50-60... noe som kan gjøres?.. kanskje abit eq så fucker opp viftekjølinga ellerno? *edit* Setter pris på svar, eventuelt "dissing" av abit via chipset.. heh.. er ikke helt fornøyd kan man si, er meget ustabilt i lag med Radeon 9600XT 128mb FireBlade Er det PWM som er 74 grader? Dette er ikke chipsettet med temperaturen på noen kondensatorer på dettet hovedkortet.... mener jeg det var. Har tidligere hatt dette kortet. Kanskje det beste KT600 kortet på markedet. Hadde samme oppsett før (med sapphire radeon 9600XT fireblade). Stein stabilt..... Men det krever strøm!! Endret 26. mai 2004 av torkelma Lenke til kommentar
catolh20 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Ja, det er PWM som blir 74 grader... den ligger stabilt på 55 nå da, (åpnet sidedøren og vinduet her.. ).. men den stiger når jeg spiller.. var det varmt på ditt kort og? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Ja, det er PWM som blir 74 grader... den ligger stabilt på 55 nå da, (åpnet sidedøren og vinduet her.. ).. men den stiger når jeg spiller.. var det varmt på ditt kort og? Min lå på ca. 60 grader ved spilling. Ikke så farlig det egentlig. Men jeg ville nok anbefale en kabinettvifte (er nok det som gjør det hele ustabilt).... Mitt oppsett var som følger: Abit KV7 (bios 1.4) Sapphire radeon 9600XT 768 MB DDR PC3200 RAM amd xp 2500+@XP3200+ 3 x HD 3x CD/DVD 4 kabinettvifter Dette var steinstabilt! Systemet ga ca. 14000 poeng i 3dmarks 2001 og ca. 4800 poeng i 3dmarks 2003 Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Har selv Abit KV7 på ene maskinen min og ligger der på ca 60 c.Skal prøve å sette en vifte i kabinett døren som blåser rett på og se om det hjelper Endret 27. mai 2004 av halnes1 Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Catolh20: Hva er resten av systemet ditt??? Det finnes en skikkelig god "Uber" bios til det hovedkortet som lar deg f.eks. skru av SATA i bios Du finner alt du lurer på om abit hovedkortet ditt på dette forumet: http://forum.abit-usa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå