bkvaloy Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Tviler ikke et sekund på dette du forteller er tilfelle, men det hadde vært artig og hørt teknikerens versjon av denne samtalen. Han må ha hatt en ekstremt dårlig dag eller så er det mer i denne samtalen som du ikke forteller oss. Ringer man til support bare for å prøve å bevise at man kan mye og hele samtalen går ut på å overbevise den andre parten at man kan mer en den andre da er dette et dårlig utgangs punkt. Den dagen man tror at man er "verdensmester" innen "data", det er den dagen man har tapt. Jeg har også jobbet mange år i bransjen slik som deg og min erfaring er at man må være ydmyk i alle slike tilfeller. Å være ydmyk og å være underdanig er ikke det samme. Er man høflig og høflighetene er gjensidig samt at man kan snakke for seg da får man den hjelpen man trenger. Ja er enig med deg også faktisk. Men det at supportfyren har en dårlig dag skal ikke gå utover kunden whatsoever... Men på den annen side så har denne fyren en prosedyre han må gjennom slik at han vet at alt blir gjort riktig hos kunden, det er derfor han sier "alt du kan fra før" og sikkert blir irritert fordi at du (trådstarter) avbryter.... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) **fjernet etter ønske** er mannen jeg har god erfaring med hos D-link Norge. Endret 28. mai 2004 av Mr.Ueland Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Litt sjokkert. Og overrasket. Har fått utmerket service på telefonen etter to firmwareflashinger som gikk galt. Oppdatering av firmware på DI-701 modellen var/er svært sårbar. Fikk ny router begge gangene uten problemer, uten at det kostet meg mer enn bensinen for innlevering av den gamle. Er en stund siden nå (tre år hvis jeg ikke husker feil), men mener jeg ringte et 800-nummer som ble koblet til Sverige. Tror ikke det var noen egen norsk support på det tidspunktet. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Jeg anbefalte en Draytek router til huseier her, grunnet tideligere erfaring med diverse andre "support" telefoner. Gikk inn i en butikk jeg har handlet endel hvitevarer ol i for å sjekke hva de skulle ha for en router (det var ikke draytek`en) og fikk til svar at de selger vi helst ikke grunnet elendig support muligheter. Selgeren anbefalte Draytek grunnet deres support (men jeg tenker det smakte godt med 1000,- kr mersalg kontra den routeren jeg spurte om ). Det er ikke første eller siste gang jeg har hørt det i en butikk om diverse produsenter. Jeg har også jobbet med salg og service i noen år og vet noe om hva en vinner kunder på. Kunder snakker med andre eventuelle kunder for å si det slik (mest dersom det er negativ omtale).... Desverre er det nå slik at pr. dags dato må en betale for god kundebehandling i denne bransjen (salg av nettverk`s komponenter ol) og de fleste handler det som er billigst og er nok fornøyd stort sett helt til det går galt... Edit: spesifisering Endret 28. mai 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
JokerNord Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Gikk inn i en butikk jeg har handlet endel hvitevarer ol i for å sjekke hva de skulle ha for en router og fikk til svar at de selger vi helst ikke grunnet elendig support muligheter. Hvem har elendige support muligheter? DrayTek? Har ringt DrayTek flere ganger og supporten de gir er utmerket, en annen ting med DrayTek er at routerene de selger er SoHo routere (og samtidig like lett for vanlige kunder) imens D-Link sine er for Telenor kunder der du aldri vet om det er linja eller routeren som er møkk, hehe neida tuller bare?! uansett mao du får mye mere igjen for pengene hvis du kjøper DrayTek spør du meg. thehunger: Er du selger? Jeg jeg anbefaler deg å fulge bits&bytes sitt råd, vær ydmyk så får du bedre hjelp, og er det ikke for å få god hjelp du ringer? PS: Mange år i bransjen som selger betyr ikke noe for en tekniker, de ser bare på deg som en tulling som tror han kan alt, noe selgere er veldig flinke til, dvs og tro at de kan alt, for 9 av 10 selgere kan ikke døyt om det tekniske. Endret 28. mai 2004 av JokerNord Lenke til kommentar
WD1200JD Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Vet at dlink ikke har de kjappeste medarbeiderene der, men bruke banneord i en samtale hørest ut som litt for galt. Mer tvilsomt for min del. Kan godt være dette er tilfelle, men klarer ikke helt svelge denne historien. Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Men på den annen side så har denne fyren en prosedyre han må gjennom slik at han vet at alt blir gjort riktig hos kunden, det er derfor han sier "alt du kan fra før" og sikkert blir irritert fordi at du (trådstarter) avbryter.... Jeg avbrøt ikke og var innstillt på å bli tatt igjennom en feilsøkingsprosedyre. Men jeg måtte korrigere når han dro den slutning at 192.168.0... adressen jeg hadde måttekomme fra DHCP. Jeg hadde nemlig spesifisert at auto-konfigurasjonsadressen (som PC'en velger selv når den mislykkes med å få en adresse via DHCP) til dette. Hadde jeg ikke forsøkt å påpeke dette ville jo feilsøkingen tatt en helt feil vei. Du er nok et unntak, men: Endel innlegg i denne og mange andre tråder avslører at vi i Norge er altfor demokratiske og opptatt av å fordele skyld. Selvsagt kan en kunde være vanskelig eller irriterende osv, men det spiller ingen rolle for kunden har alltid rett. Hvorfor er det så få som tilsynelatende forstår hva som ligger bak dette at "kunden har alltid rett?". Jeg tror de fleste reagerer med å forsøke å tenke seg en situasjon hvor dette ikke er tilfelle. De ser for seg en vanskelig/umulig irriterende eller sur person i kunderollen som er uforskammet, urimelig i krav og kanskje nekter å følge instrukser. Folk flest vet at en slik person vil kunne tøye tålmodigheten for langt, og dermed mister man følelsen og forståelsen for det som ligger i "kunden har alltid rett". Tenk istedet fremover, på effekten om man klarer å betjene denne vanskelige kunden så han/hun blir tilfreds. Kunden vil helt sikkert ha en viss innsikt i at han ble opplevd som vanskelig. Hvis han så likevel får god service, vil det gi en kunde som bidrar til godt rennome, gjenkjøp og mersalg, kundelojalitet osv. Det er mange positive effekter som kan komme ut av en enkelt-episode der et firma strekker seg. I motsatt fall kan risikerer man at kunden a) ikke kommer tilbake, b) vurderer alternative produkter, c) omtaler produkter og firma negativt osv. Og takket være Internett og hw.no kanskje formidler sin erfaring til andre potensielle kunder. Dette kan koste mer enn det som skulle til for å strekke seg og tilfredsstille den vanskelige kunden. Og poenget er at dette er en risiko for firmaet uansett hvordan skylden er fordelt! Det er jo så såre enkelt. Alt som behøves er at en leder formidler dette til alle ledd i bedriften. Dlink har glemt dette, og de skal få en påminnelse. Lenke til kommentar
JokerNord Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg foreslår at du da kontakter D-Link på support.dlink.de/solution/sslogin.asp og forklarer din sak samt gi fra deg telefon nr til den telefonen du ringte fra så de kan finne ut hvem du har snakket med, eventuelt kontakter secondline support på 800 10 610. (sjekk www.dlink.no) Men for å være helt ærlig så tviler jeg strekt på at det du skriver her er helt ordrett, banning osv virker helt usansynelig, nå er ikke jeg noen stor fan av D-Link men supporten er bra. En annen ting er det at supportere har prosedyrer å følge som i 9 av 10 tilfeller løser kundene sine problemer og hvis du da bryter inn og skal starte og fortelle supporteren hva som er feil så har du egentlig ikke behov for support. Etter å ha adlydet instrukser om å bruke Dynamisk IP-adresse og kjørt ipconfig, stusset han over at jeg fikk 192.168.0.2 som IP-adresse. Jeg forsøkte å forklare at dette var en Autokonfigurasjonsadresse (som vanligvis starter på 169, men som jeg eksplisitt hadde satt til å bli 192.168.0.2 dersom PCen ikke fikk en DHCP adresse fra Dlink ruteren). Hva mener du her? Du har satt en statisk adresse som er 192.168.0.2 på ditt NIC? Fikk 192.168.0.2 når du gjore en ipconfig /renew? I så tilfelle om du har satt en statis adresse og ikke har noen andre NIC i din maskin så skal du få dette til svar... "The operation failed as no adapter is in the state permissible for this operation." Om du skulle få 192.168.0.2 som svar ved en IP request så betyr det at DHCP er på i din router, ditt kort er i "optain IP adresses automaticly" og at routeren sitt IP pool er fra 192.168.0.2 til 192.168.0.x. Autokonfigurasjonsadresse som starter på 169.x.x.x? Det er en adresse du får hvis Windows ikke klarer å finne en DHCP server, dvs en adresse som du ikke kan bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå