endrebjo Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Er det noen ulemper ved å kjøpe "bulk"?? Nope!! Boxed er: -Dyrere i frakt -Dyrere på pris I tillegg kan du kjøpe deg en mye bedre kjøler. Lenke til kommentar
Bombefar Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 er jo større sannsynlighet for at varen skades på vei hjem eller liknende Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 er jo større sannsynlighet for at varen skades på vei hjem eller liknende Nei. Umulig å skade en prosessor i en bulk-pakke. Prosessoren ligger mellom de to sorte tingene, dessuten veier alt så lite. (For AMD socket A cpu'er dette). Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Er det noen ulemper ved å kjøpe "bulk"?? Ja, du får ikke med manual. Men garanti og slikt er på lik linje med retail. Så fremst det ikke står noe annet da. Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Satan, det skulle faenmeg 20 stykker til for og si det akkurat samme! lol Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Kan vell skyte inn at det er lengre garanti på BOXED. Mener AMD har 3 år på BOXED mens 1 år på bulk Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Det stemmer, men kjøpsloven gir deg vel enda lengre tid... Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Det er reklamasjonstid ja, men da må du selv bevise feilen Lenke til kommentar
zaico Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Det stemmer, men kjøpsloven gir deg vel enda lengre tid... Kjøpsloven gir deg ingen garanti. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Reklamasjonstid da. En prosessor er vel ment til å vare lenge, så du har reklamasjonsrett på prosessoren i lang tid. Edit Endret 27. mai 2004 av Pinnella Lenke til kommentar
tbend Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Fix litt på topic...... Kan tolkes på flere måter... Lenke til kommentar
zaico Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Reklamasjonstid da. En prosessor er vel ment til å vare lenge, så du har reklamasjonsrett på prosessoren i lang tid. Jepp det er samme bilde, hva så? Det er forskjell mellom garanti og reklamasjonsett, garanti dekker ofte en del ting reklamsjonsretten ikke gjør. Endret 27. mai 2004 av zaico Lenke til kommentar
[BiGG] Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Er vel lurest å kjøpe boxed,pakken til cpu'en er ikke åpnet og slikt..pluss at det følger med en nice vifte Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 ' date='27/05/2004 : 18:59'] Er vel lurest å kjøpe boxed,pakken til cpu'en er ikke åpnet og slikt..pluss at det følger med en nice vifte enkelt av oss trenger ikkje den viften....... kvifor betale meir en nødvendig? (for å ikkje snakke om den ekstra søppelmengden) Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jepp det er samme bilde, hva så? Det er forskjell mellom garanti og reklamasjonsett, garanti dekker ofte en del ting reklamsjonsretten ikke gjør. Ikke noe mer enn at du begynte å whine stort en tidligere gang. Jeg vet det er en forskjell, garanti går direkte på produktet og dekkes som regel av produsenten selv. Reklamasjonen kan også rettes mot butikken der varen ble kjøpt. Reklamasjonsretten i Norge er for øvrig også temmelig forbrukervennlig. Men nå er det nok off topic her. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Jepp det er samme bilde, hva så? Det er forskjell mellom garanti og reklamasjonsett, garanti dekker ofte en del ting reklamsjonsretten ikke gjør. Ikke noe mer enn at du begynte å whine stort en tidligere gang. Jeg vet det er en forskjell, garanti går direkte på produktet og dekkes som regel av produsenten selv. Reklamasjonen kan også rettes mot butikken der varen ble kjøpt. Reklamasjonsretten i Norge er for øvrig også temmelig forbrukervennlig. Men nå er det nok off topic her. Når du bruker bilde av meg som avatar, så kan folk tro at dine kommentarer i forumet er laget av meg, det godtar jeg ikke. Endret 27. mai 2004 av zaico Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 off-topic: de "bulk" pakkene er seriøst farløige å opne. opna min og fant ut at jeg holdt den oppned. heldigvis opna jeg den på et bord. funker nå da. Fikk du bulk? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Fix litt på topic...... Kan tolkes på flere måter... enig. jeg trudde han hadde fått bulk i prosessoren. het er det ikke også OEM og a? Lenke til kommentar
Martin_03 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Er det noen ulemper ved å kjøpe "bulk"?? Enkelte komponeter som minne og cpu, og andre komponeter som er spesielt sårbare for statisk elektrisitet kan være helt greit og få i en "uåpnet" tilstand som boxed eller retail. Det minsker sjansen for merkelige feil grunnet statiske utladinger og lignende (som følge av mangelfulle rutiner hos leverandør).. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Fix litt på topic...... Kan tolkes på flere måter... enig. jeg trudde han hadde fått bulk i prosessoren. het er det ikke også OEM og a? OEM er noe produsenter av ferdig-pcer osv får kjøpe billig av produsenten av enten hardwaren eller softwaren, blir nesten som bulk for oss. Komplett selger jo med OEM windows for eksempel. Det kan bare kjøpes når du kjøper en pc av de om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå