Gå til innhold

Nokia sliter


Anbefalte innlegg

De siste vellykkede Nokia'ene er vel 8210 (design) og 3310 som folke-mobil... etter det, teknologisk, og ikke minst skjemene de lager, et trist syn, f.eks 7200, en klapptlf med så liten skjerm?!?

Og software'n er lik stort sett fra mobil til mobil, de endrer utseendet litt å pøser "nye" mobiler ut på markedet, slik SE nå har gjort med sin T630/T610...

T630 er jo egentlig en ny mobil med gårsdagens teknologi!

Som Nokia også er, trenden vil nok fortsette, Nokia vil tape markedsandeler og selv så innrømmer de jo at de ikke gjør det i nærheten like bra lenger!

Og alt av tester, de vinner jo ingenting!!!

Nei, jeg koser meg med SE, og tror det er en av fremtidens vinnere på mobil fronten!

 

:D

nå er det minimalt med tester og i testene vinner altid en telefon som koster midt på treet av diverse årsaker. Men hvis man fjerner pris som en faktor i en test så blir lista annerledes og da tror jeg n6600 har sterke kort i hånden. Den har jo ikke fått annet en 6'ere

 

7610 :love:

 

(har ikke nokia så spar meg for usakligheter)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia 6600, er kanskje er bra mobil til Nokia å være, men med det lekre designet, og med et utall bugs, styrer jeg unna!

 

Når det kommer en ny model på markedet forventer jeg noe nytt, ikke bare en nytt design, men også ny innmat, og fremfor alt, en bedre skjerm enn min gamle mobil,skjerm er jo utrolig viktig!!!

Nokia presenterer sjelden noe nytt, og det går nå lenger og lenger tid mellom hver gang de (forsøker) å lanserer en nyhet på markedet...

Grunnen er at de ikke er ledene på teknologi slik de engang var, nå er det asiatiske merker og mobiler som er langt før Nokia, så jeg tror virkelig de sliter fremover...designen tyder på det!

 

:green:

Lenke til kommentar

Kan dere forklare detta med bugs ?? jeg har hatt nokia så lenge jeg kan huske og jeg har aldri opplevd no slikt.. Med mindre man har mista den i vannet eller no så er det jo klart den bugger litt.. men jeg har ALDRI opplevd at mobil telefonen slår seg av når man spiller eller sender melding...Nokia HAR vært bra, og ER bra.. Er bare at di ikke gidder og sette seg inn i alle modellene før di slepper ut nye, di rekker rett og slett ikke og rette ut feil(bugs)... F eks 3510i, det er den desidert dummast telefonen jeg har vært borti noen gang... den har jeg hatt en del problemer med at tastene har hengt seg opp osv... Grunnen til at detta ikke blir rettet opp er fordi di spyr nye telefoner ut på markede før di rekker og sette seg inn i den di alt har lagt ut for salg..

 

Og nå har jeg en 6220 som jeg er ganske fornøyd med. har ikke opplevd enda at den er gretten på meg... :)

Lenke til kommentar

Tror jeg har kjøpt Nokia for siste gang, det er så mange andre merker som dessuten er bedre, at det er ikke vanskelig å finne et annet mobil merke man har lyst på lengre. Beste Nokia'en jeg har hadd hmm... :hmm: må langt tilbake i tid til da 6110 var ny og en av de beste mobilene som var å få tak i. Modifiserte min med en innebygget antenne og vibrerende batteri, funket som bare F, men det var IR overføring og linking for spilling, SMS og ringing den kunne brukes til, helt basic, derfor få feil.

 

Mobilene i dag skal jo ha alt mulig innebygget så det er ikke rart programvaren på mobilen har bugs, skulle bare ønsket de faktisk tok mobilen i hånden og brukte den 1 uke, det er alt som skal til for å finne en haug med bugs. Men de kopierer inn buggy programvare på 800000 telefoner og slenger dem i butikkhyllene :no:

Lenke til kommentar

Enig med han som starta tråden.

 

Nokia er størst så sant, så sant, og det ville da være naturlig at de har flest feil, men når det kommer til explosjoner på nattbordet på grunn av at en eller annen fjomp kasta ut hånklet, og ga seg på Nokia fabrikken for denne dagen på grunn av at han ville ha middag tidligere den dagen, syns jeg det blir rimlig drøyt.

 

Nokia har i det siste hatt altformye tull og feil med sine mobiler, og designet klarer ikke å utkonkurere andre merker som samsung og LG. Telefonene er ofte svake, med små skjermer og plasticfantastik look, og er ofte dyrere og mider eller like mye avansert som andre tillsvarene mobiler.

Lenke til kommentar

70 modeller i løpet av ett år er en bra overkill av Nokia. Jeg er 100% sikker på at minst 2 av modellene kommer til å bli trukket tilbake på grunn av feil, og sikkert 10-20 av modellene kommer til å bli flere månder utsatt på grunn av feil i software osv. De velger flere modeller fremfor kvalitet. De kunne heller gitt ut 20fete modeller, som var små, fett deisgn og god kvalitet

Lenke til kommentar

har hatt en 3330 for lenge siden.

hater den drit-telefonen, knuste displayet på den 2 ganger..

har mista min t610 minst like mange ganger i bakken, og allikevel har den ikke mer en et par riper i skjermen. har tilogmed mista den 30 meter når jeg rapelerte, heldigvis landa den i gresset. dette er ganske utrolig eller hva? altså at min t610 tåler mer enn 3330, spesielt med tanke på at alle skryter over hvor mye nokia's gamle gode 33 serie tåler. :D

Lenke til kommentar

Etter at jeg kjøpte meg 3650 har ikke jeg vurdert noe særlig å bytte mobil. Bytte til modeller fra andre produsenter blir jo en nedgradering av funksjonalitet uansett (bortsett fra Siemens SX1 :thumbup: + SE PX0 som er i en annen klasse).

 

Å klage på Nokia som til stadighet kommer med nye spreke og funksjonelle (symbian) mobiler er litt drøyt.

 

Hva er det SE kommer med egentlig? Det er de samme trøtte mobilene. Greit nok at de har OK priser og grei funksjonalitet, men de er jo på ingen måte revolusjonerende i verken design eller funksjonalitet. Det er verl stort sett T610'en som står for salget.

 

Forresten, så burde det ikke være en bombe at en Svensk produsent overtar markedet i Sverige...

 

Eneste jeg kan si som skiller Nokia ut i negativ retning, er at en del av modellene er litt høyere priset enn de burde være. Men design/teknisk ligger de definitivt ikke nevneverdig bak noen andre produsenter.

Lenke til kommentar

JÅV!

 

Jeg er helt enig.

Det var noe annet før, alle hadde lissom 3210 eller for ikke å snakke om 3310 og på toppen lå Nokias status telefoner (8000-serien)som viste hva det ville si å eie en Nokia telefon!

Så kom Sony Ericsson med alle sine stygge rektangulære telefoner som liksom var så fint designet. Nokia sliter, og om de ikke gjør noe med det er det slutt.

Fint å lese noen er enig jah!

Lenke til kommentar
har hatt en 3330 for lenge siden.

hater den drit-telefonen, knuste displayet på den 2 ganger..

Det sier bare mer om deg og behandling av telefonen enn det sier noe om telefonen.

Det er 2 merker av telefoner jeg aldri skal ha, Siemens og SE.

Jeg pratet med Expert og Elkjøp her i byen, og de kunne fortelle meg at Siemens var de som slet mest med feil blant de telefonene de solgte, så kom Nokia og SE.

 

Første telefonen jeg hadde var en Nokia 3210.. Den var det ingenting annet enn feil på.. likte ikke den telefonen generelt..

Så fikk jeg en 3310, den fungerte veldig bra, helt til jeg ble lei den og "mistet" den i en vaskebøtte.. hadde den 1 år ca.

 

Så fikk jeg en 6210.. som holdt fantastisk godt... helt til den fikk en vask.. fikk den reparert men pga. den rustet opp innvendig til slutt så sviktet den meg, klarte å få solgt den for 200 kr før jeg tok helt kvelden.

 

Så har jeg hatt en 6310 i 2 1/2 år nå.. totalt uten feil.. Har oppgradert software på den 2 ganger.. ikke fordi det var feil, men for å sikre meg mot feil..

 

Nå har jeg en 6610 som jeg er stor fornøyd med.. har klart meg uten feil på den til nå..og tror faktisk det blir å fortsette sånn...

 

Men tilbake til saken..

jeg kan se en rød tråd der jo større produsentene blir jo mere feil.. seff grunnet mer salg av telefoner, men prosentvis mer feil, bla SE og Siemens har kommet seg voldsomt de siste årene, men da har og feilene kommet.

 

Kravet fra oss mobilbrukere er at vi vill ha mer og mer funksjoner inn i en telefon, og da blir risikoen for feil større.. Mye mer som kan gå galt og alt for ofte går det galt. Som noen sier, nokia satser på 40 modeller i året.. det er ganske voldsomt, og det sier seg selv at kvalitetsikringen blir dårligere..

I 99% av tillefellene er det programvaren som svikter.. og det er ikke verdens undergang. Men en ting de kan gjøre med det er å la de som selger telefonene software oppgradere telefonen. I dag så må de sendes inn til godkjent verksted å oppgraderes.. Og da tar det lang tid og da blir vi miss fornøyd.

 

Dette er bare noe man må leve med...

Selv kjøper jeg ikke de telefonene med mest stasj og som er ferskest på markedet.. og det har til nå funket bra :)

Lenke til kommentar
jeg klatrer og sånt med telefonen da.. :roll:

 

og at siemens har mest feil er ren bullshit..!!!

 

under en test hadde siemens 0.1% feil på telefonene sine, mens SE hadde 39%, og nokia hadde 20%

Nå må du lese hva jeg skriver da..

Her jeg bor er det siemens som har slitt mest med telefonene..

at det ikke er slik en annen plass vet ikke jeg noe om

Lenke til kommentar

men nokia skal ha mye for mobilene sine. Og det å sette ett må¨l på antall mobiltelefoner somskal ut i året er håpløst.

 

Hadde de halvert kunne de lagt dobbelt så mye penger opp i hver eneste telefon eller gjort dem billigere. Så kalitet fremfor kvantitet er bra.

 

Men butikker som har 60 nokiatelefoner og kanskje 10 se og tre siemens, er jo ikke rart man finner seg en nokia da når de er over alt.

Lenke til kommentar

Stig-Arne: Grunne til at du ikke vil ha Siemens og SE fordi noen lokale selgere har sagt de har mest feil med dem?

Du tror ikke det er slik at det selgere aller helst vil er å selge og hva er vel lettere å selge enn en nokia til en som ikke har hatt noe annet enn nokia før.

Lenke til kommentar
Stig-Arne: Grunne til at du ikke vil ha Siemens og SE fordi noen lokale selgere har sagt de har mest feil med dem?

Du tror ikke det er slik at det selgere aller helst vil er å selge og hva er vel lettere å selge enn en nokia til en som ikke har hatt noe annet enn nokia før.

Tja, jeg har tro på det han sier jeg. I starten var det mange som slet med sx1, utrolig mange bugs. Det er derfor det kom så mange fw oppdateringer på kort tid. Egentlig er dette positivt fordi da kunne man sitte å oppdatere telefonen hjemme hele tiden. Men nå på de nyere siemensene er det ikke så mange feil.

 

Det er vel derfor de i butikken sier at de sliter litt med siemens, rett og slett fordi ikke alle oppdaterte hjemmenifra og at det var mange bugs i starten.

 

Edit: det gjelder ikke meninger eller noe annet bare feilrapportene.

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...