Gå til innhold

Nokia sliter


Anbefalte innlegg

Må bare si at Nokia skuffer bare mer og mer, ikke bare design messig, de siste mobilene virker temmelig desperate og billige, skikkelig plast følelse og veldig mye feil i softwaren trekker ned!

Nå sist 6230, med masse bugs :blush:

Siden 8210 har de etter min mening ikke laget en eneste stilig mobil...

Har hatt en selv, 8850, stilig den, men herregud å dårlig...må bare le!

 

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med deg. Siden 8210 og 3310 har Nokia bare tapt seg. Ser jo nå feks. at de har tapt sin overlegene markedsandel i Sverige. Der er nå SonyEricsson større :D

 

Synes at når Nokia har som mål og lansere 70 nye modeller i løpet av året, sier det litt om hvor mye de legger i hver mobil.

Lenke til kommentar
Synes at når Nokia har som mål og lansere 70 nye modeller i løpet av året, sier det litt om hvor mye de legger i hver mobil.

hvor har du dette tallet fra? Jeg har lest 40.

 

PS. Orker ikke sette meg inn i denne diskusjonen meget, men en liten kommentar: I og med at Nokia er de som selger klart mest, verden over, sliter de overhodet ikke. De som kjøper Nokia derimot sliter enkelte ganger med feil osv., eller produkter som ikke er like funksjonsmessige som andre merker.

Lenke til kommentar
Sverige. Der er nå SonyEricsson større

Siden dette er et norsk forum er det kanskje mer nærliggende å nevne at Siemens har passert Nokia i Norge og nå ligger på førsteplass ;)

 

Nokia vil være store i mange år fremover, ikke minst på software. Alle de største mobil-produsentene bruker nå Nokia Series 60 og det sier jo litt :)

Lenke til kommentar
Sverige. Der er nå SonyEricsson større

Siden dette er et norsk forum er det kanskje mer nærliggende å nevne at Siemens har passert Nokia i Norge og nå ligger på førsteplass ;)

 

Nokia vil være store i mange år fremover, ikke minst på software. Alle de største mobil-produsentene bruker nå Nokia Series 60 og det sier jo litt :)

Det er bare i antall enheter ikke omsetning :thumbup:

Lenke til kommentar

Da jeg gikk over fra 3310 til 3410 begynte jeg å skjønne hvor dårlig Nokia egentlig er :hrm:

 

Den eneste grunnen til at de fortsatt er så populære er at de var de som fant på den utrolig trendsettende moten å ha spill på mobilen!

 

Siemens, Samsung og SonyErikkson danker Nokia på de fleste ommråder akkurat nå :yes:

Lenke til kommentar
Det er bare i antall enheter ikke omsetning  :thumbup:

Ja, og antall enheter er det man alltid måler i.

 

Omsetning (i kroner) er det heller ikke alltid de oppgir offentlig, så det er umulig å måle faktisk...

Vel, umulig er det ikke....

Du trenger bare tilgang på dataene.

Bransjeforbundet sitter på mye fint :)

Lenke til kommentar

enig...de fleste nokiaer jeg har hatt har hatt bugs..8310 skrudde seg av hver gang jeg spillte og ofte når jeg skrev meldinger.. 3210 var jeg egentlig veldig fornøyd med..syns det er den ungdoms tlf med penest design fra nokia!! 3310 hadde litt bugs..mor mi sin nye 6610i klikka første dagen..hengte seg opp eller noe..den forrige hennes, 3510 slo over på lydløs av seg selv..

Lenke til kommentar

kan hende jeg har vært heldig men jeg har faktisk aldrig hatt problemer med mine nokia :p

 

Jeg har hatt: 3210,3310,3410,3510,3510i,5110.

 

hmmm.... :hmm:

 

 

Edit: må bare si at 3210 er den beste Nokiatelefonen jeg har hatt :w00t:

 

Edit 2: er ikke 6600 en vellykket nokiatelefon? Har ikke fått prøvd den skikkelig enda.

Endret av SumSar
Lenke til kommentar
Har litt vanskelig for å forstå at det kommer 40 nye mobiler på ett år fra en og samme produsent, selv om det er Nokia vi snakker om :/

Er vel i hele verden det skal komme 40 modeller. Og det kommer en god del modeller i Asia og Usa som vi ikke ser noe til her. Bar gå inn på nettsidene til nokia asia eller usa

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et problem engang, med min 7250 (noe med kameraet) men ellers har jeg hatt en del (se signatur) og har ellers ikke hatt noen feil...

 

Jeg skjønner at Siemens selger mye mobiler, blandt annet har min bestemor, bestefar og min fetter på 6 fått seg en Siemens A55 eller noe... ;)

 

Det er jo klart at Siemens tjener på billigtelefoner, og jeg ville tro at Nokia tjener mer penger enn Siemens... Men antall solgte mobiler er antall solgte mobiler! :yes:

Lenke til kommentar
Har litt vanskelig for å forstå at det kommer 40 nye mobiler på ett år fra en og samme produsent, selv om det er Nokia vi snakker om :/

Er vel i hele verden det skal komme 40 modeller. Og det kommer en god del modeller i Asia og Usa som vi ikke ser noe til her. Bar gå inn på nettsidene til nokia asia eller usa

Aha, makes more sense ;)

Lenke til kommentar

De siste vellykkede Nokia'ene er vel 8210 (design) og 3310 som folke-mobil... etter det, teknologisk, og ikke minst skjemene de lager, et trist syn, f.eks 7200, en klapptlf med så liten skjerm?!?

Og software'n er lik stort sett fra mobil til mobil, de endrer utseendet litt å pøser "nye" mobiler ut på markedet, slik SE nå har gjort med sin T630/T610...

T630 er jo egentlig en ny mobil med gårsdagens teknologi!

Som Nokia også er, trenden vil nok fortsette, Nokia vil tape markedsandeler og selv så innrømmer de jo at de ikke gjør det i nærheten like bra lenger!

Og alt av tester, de vinner jo ingenting!!!

Nei, jeg koser meg med SE, og tror det er en av fremtidens vinnere på mobil fronten!

 

:D

Lenke til kommentar
Og software'n er lik stort sett fra mobil til mobil

Og det mener du er negativt? :)

 

Er jo akkurat det som er litt av pointet, at de forskjellige modellene skal være mest like hverandre og ha så nær 100% kompatibilitet som mulig. Hadde alle mobilene hatt forskjellig software hadde det vært en katastrofe for innholdsleverandører. Det er der Samsung sliter. Deres mobiler er tilsynelatende like, men de klarer ikke å lage dem fullt kompatible med hverandre. Å lage f.eks spill til Samsung mobiler er så håpløst at de fleste firmaer ikke gidder :)

 

Nokia er særdeles flinke på dette, med S30c, S40 og S60.

Endret av molna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...