Gå til innhold

Ati 9600 Pro 128MB eller 256MB ?

Anbefalte innlegg

Skal bygge en grei lavbudsjetts pc, men sitter litt fast i valget av et fornuftig skjermkort.. bestemte meg for ati 9600 pro. Vurderte 9600XT, men det blir for mange hundrelapper ekstra i forhold det pc'n skal brukes til (websurfing, webcam, the sims, flåklypa o.l.)

Det jeg lurer på er hva forskjellen mellom et Ati 9600 Pro 128MB og et 256MB?

Det skiller bare et par kroner mellom dem.. hva skal jeg velge for best ytelse/valuta?

Handlevognen min ser foreløpig slik ut :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

'nuff said.

128MB @ Radeon 9600 = :thumbup:

256MB @ Radeon 9600 = :thumbdown:

Dersom du går for 9600 mht. at du ikke skal spille, hvorfor velge 256MB uansett? 256MB er kjekt å ha hvis du skal kjøpe et kort som varer til krevende spill over sikt, og skal du det, kjøper du ikke 9600. 9600 holder sikkert bra nok det, en ganske god stund, men tenker du spill, kjøper du heller 9800. Men du tenkte, som du sa, ikke spill ;)

Enig med Thomas. Dersom kortet ikke er 9800XT eller over, bør du nøye deg med 128MB.

Men nå skryter jeg på meg litt for mye peil her :green:

Selv lurer jeg også på skjermkort - plz sjekk min topic

Lenke til kommentar

Sitter med et 9600 kort selv (256) og hater det, føler faktisk at mitt gf2 var bedre, når man ikke kan spill f.eks Battlefield i mer enn 30 min så er det et dårlig kort. Mistenker det faktum at det ikke har aktiv kjøling til å være problemet..

Lenke til kommentar
Sitter med et 9600 kort selv (256) og hater det, føler faktisk at mitt gf2 var bedre, når man ikke kan spill f.eks Battlefield i mer enn 30 min så er det et dårlig kort. Mistenker det faktum at det ikke har aktiv kjøling til å være problemet..

Hadde selv et Powercolor Radeon 9600 256MB.

Jeg var ekstremt missfornøyd, var utallige spill som ikke kunne gå glatt selv om resten av systemet mitt var fint.

I følge PC World`s test på Geforce 5600 128MB VS 256MB så er det enorm forskjell på de korta på grunn av 256MB versonen sitt treige minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...